Problem: Audiosync off

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Duce, 23 jun 2013.

1. Duce

Duce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har problem med att audiosync:en är lite lite off i de flesta streamade media till och från (typ youtube eller bbc-appen). Det är inte med mycket alls, men det är inte klockrent. Hur ser detta ut för er om ni kollar noga?

Det största problemet gäller dock Slingplayer (som är en av mina mest använda appar) där är sync:en off med minst en halv sekund vilket gör appen obrukbar.

Jag har kört slingbox till iphone, ipad, PC:s, Macbookar o s v i åratal utan att någonsin ha några bekymmer så det är lite märkligt och eftersom det verkar funka bra andra telefoner gissar jag att det är något relaterat till de mildare syncproblem jag ser i annat streamat material.

Någon annan som kör Slingplayer-appen och fått det att funka?

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Även för mig så synkar ljudet såligt på Youtube. Men det är inte alltid och jag kan liksom inte hitta ett mönster när det inte synkar och när det är bra.

3. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    kan inte svära på det, men läste nånstans att folk upplevde dålig audio-sync, och att uppdatera appen avhjälpte det, nu tror jag iofs att ni har senaste version, och således tar detta inlägg egentligen bara upp onödig plats.

upplever själv inte detta problemet vad jag märkt

4. Duce

Duce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar tyvärr vara allmängiltigt (och gälla alla möjliga streamade media och appar):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2258007

Gissar att de som inte märker det helt enkelt inte testat tillräckligt (är ju lite stokastiskt, just det test de hänvisar till där funkar bra för mig).

Mer och mer deppig att man gav sig in i Android-träsket, vad hände med prylar där de basala funktionerna bara just funkar? Bells and whistles är ju kul men poängen med det faller ju helt om man inte kan använda vanliga standardfunktioner som lirat utan glitchar i åratal på mycket äldre och enklare hårdvara.

Last edited: 24 jun 2013
  5. Duce

Duce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Kollade just 15 olika gamla och nya klipp på Youtube och inte på ett enda var det något fel på synk mellan ljud och bild. Kollade även på SVT Play, 1an och 2an och där var det perfekt synk också. Testade både på wifi, 3g och 4g och ser inget fel på synk.

-WR- och droidsmurf gillar detta.
  7. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    kan vi inte välja ut några klipp från tex youtube som man upplever sync problemet så kan flera testa från olika håll, ungefär såsom gerhardw gjort

8. Duce

Duce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som sagt, i de flesta fall är felet inte stort när det gäller youtube - dock helt märkbart om man är lite van att spotta fel i audiosynk. Ibland blir det dessutom kraftigt även i youtube.

När det gäller SVT Play gick jag in och testa nu (direkt från hemsidan svtplay.se) och det är precis samma fel där (körde klippet med Engelska Antikrundan). Märkbart, men inte kraftigt och det går ju helt klart fortfarande att titta även om det är lite störande.

I slingplayer blir det dock katastrof (säkert en halvsekund fel).

Förmodligen är det samma fel som ibland ger små avvikelser och ibland tyvärr väldigt kraftiga. Det verkar vara samma mönster som man även beskrivit på äldre telefoner. Jag har ju ovan länkat både äldre beskrivningar och såna som precis som jag har uppmärksammat problemet på HTC One.

9. Duce

Duce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tydligare än på de flesta youtube-klipp ser jag problemet när man exempelvis går in på www.tv4play.se med stock HTC-browser och kollar senaste Solsidanavsnittet. Där är avvikelsen mellan bild och ljud större än youtube för mig (även om den finns där också).

10. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag har inga som helst problem med att "spotta" fel i audio/video synk. Det är bara helt enkelt så att det inte finns några synkfel på det jag har tittat på i min lur. Det är bara att acceptera, annars begriper jag inte vad det är för mening med att fråga.

11. Duce

Duce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte frågat om någon ser det i youtube - jag har ju belagt med länkar att många har problemet och dessutom fanns minst en till i tråden som har problemet så jag vet att det existerar för andra.

Jag har bara rapporterat felet och frågat om någon fått det att lira i Slingplayer där det är helt olidligt för mig. Youtube och andra går att leva med eftersom synkfelet som sagt är litet där i mitt fall.

Självklart är det helt ok att rapportera att man inte har problemet i tråden, men det var alltså inte det jag var ute efter (eftersom du undrade varför jag frågade).