"Auto History Wipe" i Chrome

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 18 jun 2024.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 011

MINA ENHETER

Jag har använt Auto History Wipe i Chrome ett flertal år, ett "tillägg" (extension) som gör så att historik raderas varje gång Chrome startar - i mitt fall har jag valt att Browsing history, Download history och Cache ska raderas. Detta gäller Chrome för datorn - i mitt fall Chrome OS.
    Jag gillar på något sätt att mötas av en "ren" webbläsare varje gång. Cookies och lite annat har jag valt ska sparas, så jag är fortfarande inloggad på alla sajter.

Det finns ett flertal tillägg som gör samma sak, med ungefär samma namn. Såg för ett tag sedan att Chrome säger följande, om det tillägg jag använt:
    "Review 1 extension that may be unsafe"
    "Chrome recommends that you remove it"
    "This extension was unpublished by its developer"

Länken till tillägget har slutat att fungera:
    https://chrome.google.com/webstore/detail/hdgnienkeomlaeeojaibeicglpoaadnj
    Jag raderade det idag från min dator. Att det "kan vara" osäkert känns som en standardformulering, behöver inte betyda något, är väl för att det är avpublicerat och inte längre får uppdateringar som de gör den rekommendationen som står ovan.

Ingen här som råkar veta varför tillägget togs bort? Googlade men hittade inget svar.

Nu söker jag ett nytt tillägg som gör samma sak. Ingen här som har något sådant att rekommendera?
    Det jag hittade i Chrome Web Store, som har högst betyg och högst nedladdningar, är nog detta:
    https://chromewebstore.google.com/detail/auto-history-wipe/jmbmmokoibgcdhnpopjlkdaeoppffpno?hl=en
    Hade varit intressant att veta ifall detta kan vara samma utvecklare som tillägget som blev avpublicerat, men jag lyckas inte hitta utvecklaren till det gamla.

Då tillägget får stor makt i webbläsaren, och potentiellt skulle kunna radera mina sparade lösenord och autofyll-data om det uppstår någon bugg, så är jag lite försiktig med vad jag installerar. Så tänkte därför se om någon här har något tips, eller använder något själv.

2. F5:ad

F5:ad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Tillägget du hittat är bra, har själv använt det tidigare.
    Emellertid finns det inget optimalt som rensar "allt", tycker jag. Alltid någon detalj...
    Detta https://chromewebstore.google.com/detail/ultimate-auto-history-cle/nfnjemoofkhppjhjcehbddolbalmibkg använder jag sedan något år tillbaka på datorn (chrome/win11) och mobilen (Kiwi browser/A14).
    Använder inte Chromes egen lösenordshanterare (använder Bitwarden, som är mycket bättre) så känner inte till just den biten.
    Och tillägget rensar inte automatiskt vid exit heller, däremot den effektivaste rensaren av alla jag testat (och jag har testat jävligt många....) när jag trycker på "Clean"-knappen.