Auto rotation fungerar inte som den ska (roterar konstant)

Discussion in 'Desire HD' started by Hurtman, Mar 7, 2011.

1. Hurtman

Hurtman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, tänkte passa på och berätta lite trevligheter om DHD som verkar vackla när det gäller kvalité som jag trodde var en av HTC:s främsta konkurrens vapen. Min första DHD jag höll i handen hade en en skärm som hade lika bra passform som en krockad Lada. Den lämnades in och det tog bara 8 korta veckor o_O innan en ny DHD anlände, för 4 dagar sedan.

Nu till problemet i fråga:

Jag hann endast använda den nya DHD i 2 timmar innan den började krångla, om man använder sig av ett program där man kan utnyttja auto rotationen, exempel skriva sms, surfa osv så hänger inte rotationen med för fem öre. När jag vänder den till landscape så vänder den sig upp och ner, till stående till landscape och håller på så där tills jag stänger av auto rotationen.

Har provat kalibrera G-sensorn men det avbryts och går inte att genomföra. Man kan se "luftbubblorna" i vattenpasset rycker fram och tillbaka hela tiden. Har rebootat skiten och tog även ut batteriet, ingen skillnad. Är det någon fler som har haft detta problem?

2. alfr3d

alfr3d Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Håll telefonen stilla ;)

Har du testat att uppgradera telefonen? förhoppningsvis är det mjukvarufel och inte hårdvaran. För det låter som din sensor kanske kan vara lite förstörd.

3. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Smartaste är att göra en total återställning utan att ladda ner några program från market. Funkar den efter det så är det nåt nerladdat program som spökar. Kvarstår problemet så gå tillbaka där du köpte den och hävda DOA

Hurtman likes this.
  4. Hurtman

Hurtman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag provade göra en systemåterställning och det blev inte ett dugg bättre så ja lämnade in skiten igår..kul efter så många veckors väntan på mobilen redan. Från december 2010 fram tills nu har jag fått använda skitmobilen i 6 dagar, resten av tiden har den varit inlämnad! Hur många försök har HTC på sig?

5. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det låter drygt hela grejen men vissa dåliga exemplar är inte begränsat till HTC. Jag har haft min DHD sen i början av November och jag har inte haft något problem förutom det som är gemensamt för alla DHDs(USB-felsökning t.ex.).

Hoppas det löser sig.

6. Hurtman

Hurtman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo hoppas de löser problemet den här gången för jag gillar telefonen i övrigt :) Men den där USB grejen för DHD, du får gärna berätta vad det är för fel och vad man kan göra åt det?

Jag hittade ganska direkt svar om USB felsökning, tack ändå för heads up :)

Last edited: Mar 9, 2011
  7. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vrf lämna du in den? Allt du behövde göra var att av magnetisera mobilen genom att rita en 8 i luften med mobilen :)

8. Hurtman

Hurtman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha skojar du?! :sealed: