Fråga: Autoljusstyrka

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av GS2, 15 maj 2014.

1. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På min första Z2:a så gick aldrig den automatiska ljusstyrkan ända upp till max. Men på denna Z2:an gör den det.

Så antingen har denna en lägre gräns för att ställa in ljusstyrkan manuellt eller så har den en högre gräns för den automatiska ljusstyrkan.

Hur är det på era mobiler?

2. Don MC

Don MC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Är inte säker, men det tycks som om slidern har en inverkan på autoljusstyrkans ändlägen. Det har den inte haft i mina äldre Androidtelefoner.
    Alltså om man drar slidern mot vänster, så går autoljusstyrkan aldrig upp till 100%.

3. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är möjligt det påverkar lite. Fast med min första Z2:a så kunde jag se tydligt hur det blev ljusare när jag bockade ur "Anpassa till omgivande belysning" och då var så klart slidern längst till höger. Är nyfiken på hur det är hos majoriteten av användarna...

4. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

På mig ökar ljusstyrkan när jag bockar ur. Tror även Swedroid täckte detta i sin recension!

5. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ok antar att du befann dig ute i solen då så att den automatiska säkert gick upp till max!

Men då är det kanske min nya som har något fel. Fast om det är så att min automatiska klarar att lysa starkare än alla andra så är det bara en fördel :-) Men kan ju annars vara att jag aldrig kan nå upp till max. I så fall är det ju inte så roligt.

Edit: Har nu kollat hur det var på ett butiksex. Där var det likadant som på min nya. Alltså att automatiska ljusstyrkan gick ända upp till max. Inbillade mig även att ljusstyrkan var något högre på min.

Last edited: 16 maj 2014