Automatisk installering av program

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Danne W, 30 sept 2009.

1. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För tredje gången på tre veckor har ett installering av en annan alarm app gjort en hard-reset nödvändig för mig. Telefonen startar om sig och börjar sedan "tugga" med HTC-texten och ett pling ungefär varannan minut.

Jag var därför tvungen att göra en reset på telefonen. De första gångerna var jag tvungen att själv lägga in alla program min när det hände nu precis innan jag skulle till jobbet hände något som jag undrar är normalt.

Efter reset så startade market automatiskt och laddade ner och installerade random antal program (ungefär 9 stycken av de kanske 30 jag hade innan). Helt automatiskt. Är detta normalt? De e ju bra som F-N men jag har aldrig fått den "servicen" tidigare.

2. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tänkte lägga till en fråga här. Finns det något sätt som man kan spara sina apps på så man kan lägga på de om man byter rom?

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

polkaman. det finns program som sparar ner appsen till ditt sd kort. appmanager är ett, finns en massa fler.

4. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tusen tack! Det lär spara en del tid för mig när jag byter rom. En fråga till bara. Jag bestämde mig för att använda App manager, säg att jag byter rom och sen installerar om mina apps. Kommer informationen i appsen (tex platser som ligger inlagda i location log) att vara kvar då?

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Nä det kommer det inte vara.

Sen är det bara gratis apps man kan spara med app manager, skrivskyddde och betalapps sparas inte ner.

6. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag prövar en mer tydlig fråga: Är den automatiska nedladdningen av program från Market något normalt efter att man gjort en reset av telefonen?

7. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min har gjort så en gång, men den laddade bara ner 2 apps som jag installerat den senaste timmen i princip...