Automatisk keyboardswitch för landscape/portrait.

Discussion in 'Applikationer' started by petterekman, Oct 21, 2010.

1. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte bara göra lite reklam för en app som jag hittade för någon vecka sedan på XDA-Developers, men som jag först nu installerat och provat.

Programmet heter KeyboardManager, och tråden om det finns här.

Om ni vill gå direkt till inlägget där apk'n ligger klickar ni här. (Orsaken till att jag inte lägger upp apk'n här direkt är för att jag vill att originaltråden ska få hits och att det ska synas i den tråden att folk laddar ner den.)

Här är installationsanvisningarna:

Programmet gör alltså så att du kan ha exempelvis Swype vid portrait, och ett vanligt tangentbord vid landscape, och när du vänder telefonen så byter det automatiskt. På min Galaxy S funkar det bra, bortsett från att jag måste stänga ner och ta fram tangentbordet igen för att bytet ska fungera.

Tycker det är tråkigt att inte programmet fått mera uppmärksamhet, då jag har svårt att tänka mig att det är så få som skulle vilja ha det på det här sättet. Själv gillar jag verkligen Swype, men jag kände direkt när jag började använda det att det suger för landscape. Flera av mina kompisar som kör Swype är av samma åsikt, och därför tycker jag att intresset borde kunna vara större.

Skulle flera skriva i tråden och be ne0fhyk eller någon att fortsätta utvecklingen (kanske någon här på forumet känner sig manad?) så att man skulle kunna stryka ut de få buggar som tydligen finns och göra det mera lättillgängligt (som det är nu krävs ju en rootad telefon (vilket kanske inte går att kringgå, vad vet jag?) och själva installeringen är inte helt straightforward om man inte vill köpa Root Explorer eller är så pass insatt att man kan göra på det andra sättet som beskrivs i tråden.) skulle detta kunna bli en väldigt populär app, då jag som sagt är övertygad om att det finns flera som vill kunna köra Swype plus en annan layout automatiskt.

2. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

skriver aldrig aldrig i landscape.

3. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för ett väldigt givande inlägg till ämnet.