Automatisk överföring av bilder

Diskussion i 'Applikationer' startad av Asjohem, 19 nov 2018.

  1. Asjohem

    Asjohem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Tjena!

    Har fått i uppgift att hitta en bra lösning att fota med mobil på jobbet, men vill ha ett bra sätt att få bilderna till PC.
    Vi fotar runt 300 bilder per dag och det ska överföras direkt. Ingen kabel, helst ingen molntjänst och varje foto ska föras över så fort man tagit det.

    Någon form av sync antar jag att jag behöver, både i telefon och datorn. Det ska funka via WIFI och jag ska inte behöva trycka på något för att det ska föras över, utan varje enskild bild ska synkas automatiskt
     
  2. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Foldersync skulle funka för det.
     
    MatsGF och Mikael8.0 gillar detta.
  3. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Jag fick själv tips (här) att använda Foldersync, för samma uppgift, bilder tagna i jobbet och som skulle finnas tillgänglig i datorn när jag kom tillbaks till den.
    Köpte den och den fungerade, men inte särskilt stabilt. Man fick själv initiera synkning även om detta var satt till auto.
    Så jag bytte då till Googles egen synk och den fungerade lika bra eller lika dåligt men upptäckte att det numera är satt en begränsning i filstorlek. (Går väl att köpa nån "Pro" även där antar jag)
    Nu är jag tillbaka med Foldersync.
    Det som jag gillar är att dessa båda appar gör exakt det jag vill - synka i en riktning och sedan ta bort från mobilen.

    Tillägg:
    Jag använder en annan foto-app för detta ändamål, ProCapture (tipsad här även den), och har där valt en särskild mapp där bilderna ska sparas och det är den speciella mappen jag synkar till Drive.
    I (jobbar)datorn har jag ställt in att det bara är just den mappen som ska synkas.
    På så vis kan jag använda min privata Drive men i den dedikera en särskild mapp för jobbrelaterade bilder.
     
    Last edited: 19 nov 2018
    Sunbringer gillar detta.