Automatisk påslagning av Bluetooth vid samtal

Discussion in 'Applikationer' started by Jyrgen, Apr 2, 2012.

1. Jyrgen

Jyrgen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har någon testat appen Bluetooth on Call, eller liknande app? Den slår automatiskt på BT och parar med din BT-handsfree om någon ringer, eller om du vill ringa och ska på så sätt spara mobilens batteri.
    Hinner uppkopplingen/parningen ske innan den som ringer blir less och lägger på?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt funktionen med en sådan app ?

BT drar VÄLDIGT lite ström, tittar du under batteriförbrukning kan det inte ligga på mer än max 2-5 % efter en hel dag .

Jag använder alltid BT headset på min SGS2 då jag har den som jobbtelefon och anser inte att BT utgör någon större förbrukare av ström.

Gjorde ett test för ett tag sen då jag använde ett trådat headset istället för mitt BT headset, det gjorde ingen skillnad alls i batteriförbrukning under en dag.

Jag tror det drar mer ström med en app som ska bevaka och aktivera/para BT varje gång det ringer

3. Jyrgen

MINA ENHETER

Åhå, jag har inte ens vågat köpa ett BT headset ännu, pga den "höga batteriförbrukningen". Senast i helgen(2/4) var jag på Kjell & Co och diskuterade och var då nära att köpa SE MW600, men avstod då han hävdade att BT var en energislukare av rang.
    Det var nog ändå lika bra att han lurade mig, för nu ska jag istället beställa Sonys nya headset.
    Tack så mycket för hjälpen!

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Energislukare av rang :-)

Tror du göra ett bra val om du köper det nya se headsetet, har själv ett MW600 som jag är jäkligt nöjd med. Använder ett VH700 om dagarna och MW600 för musik.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Jag vet inte hur mycket bluetooth drar, har MW600, och om jag tittar på svt play, ett program som är en timme lång, så tycker att det batteriet går ner ganska mycket, från i stort sett fulladdat telefon till 60-65%, har för mig att samma innan jag hade bluetooth, var avsevärd mycket mer kvar, kanske 80%. Men nu är det ju aktivt hela tiden med ljud. Däremot verkar MW600 ha bra batteritid, men som sagt jag använder än så länge i stort sett bara när jag tittar på play eller lyssnar music.

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Skulle tro att det är skärmen och data hämtningen som är strömtjuven när du tittar på svt play.

Använder som sagts tidigare bt headset hela dagarna och har suttit i telefonkonferanser i ca 1-2 tim och får ändå ingen större förbrukning på bt om jag tittar på vad som förbrukat batteri

7. Jyrgen

MINA ENHETER

Rätta mig om jag har fel, men jag förstod det som att du använder BT till att lyssna på det du ser på SVT Play. Det skulle alltså motsvara en taltid på samma tid (en timme) och då har batteriet gått ner till ca 60%. Det är väl OK, eller?
    Det viktigaste för mig är att BT i standby inte ligger och slukar batteriet. Jag vill kunna gå en hel arbetsdag och lyssna på radio i mina Peltorkåpor samtidigt som BT-handsfreen bevakar samtalen.
    Jag har Peltorkåpor med radio utan BT, men med uttag så att jag kan koppla in t ex ett headset.

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

när jag hade sgs2an kvar så använde jag bt hedset och lyssnade på ljudböcker och musik minst 10 timmar omdagen och när jag kom hem hade jag oftast ca 55% kvar på batteriet vid 17-18 och åkte på laddaren vid 22 då med ca 20%. visst jag gjorde inte mycket annat med mobilen på arbetstid men det känns som det kvittar. BT är energisnålt. och blir det ännu mer med v4 om jag inte minns fel, har dock inte sett några headset som stödjer det än

9. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Ja, jag använder bluetooth till att lyssna på det jag ser från svt play. Sen har jag inte gjort någon test, så jag kommer inte ihåg hur mycket jag hade kvar när jag körde vanliga öronsnäckor med sladd. Och har inte heller testat hur mycket den drar i standby, eftersom jag brukar stänga av bluetooth efter att jag slutat titta på play.