Automatisk Wi-Fi

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Pazzo, 26 juni 2010.

1. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det någon annan som märkt av att WiFi går igång automatiskt, eller slår jag på det omedvetet på något sätt? Det händer ofta att jag helt plötsligt ser att det bara är igång.

2. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du har Wi-Fi påslaget i inställningar kopplas du automatiskt upp till det när du får kontakt. Går du utanför Wi-Fi täckningen kopplas du automatiskt till mobilnätet och tillbaka igen när du är i närheten av ett Wi-Fi du varit på innan.

3. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har det aktivt avslaget, men det slås på automatiskt, utan att nödvändigtvis ansluta till ett nätverk. Jag försöker spåra just nu om det är av en app, eller någon lustig bug/feature i samsungs system.

4. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har hittat boven. Telefonen slår automatiskt på WiFi när man använder GPS-positionering, vilket är vad jag måste ha sprungit på. WiFi startas alltid när man startar google maps om man har "Use wireless networks" ikryssat under "Location and security". Det verkar också som om det stänger av sig när man inte längre söker position, så jag antar att detta inte är något riktigt problem.

5. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, det verkar som att jag hade för bråttom. Det verkar finnas andra lägen den startas på (nu senast när jag laddade ner en pdf), och då verkar den inte stänga av sig.

6. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon som kan bekräfta att WiFi slås på automatiskt när man öppnar Google Maps, oavsett om det är inställt att WiFi ska användas för att ta ut position eller ej?

7. Lauregos

Lauregos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, jag har avaktiverat positionering via WiFi och dessutom stängt av det helt, men när jag öppnar någon applikation som vill positionera mig på något sätt så dyker ikonen upp i någon sekund ändå.

För övrigt har min telefon väldigt svårt att ansluta till några GPS-satelliter (även om den hittar dem), och det känns som om den prioriterar WiFi när den positionerar... även om det är avstängt.

8. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Glad att det inte bara är min... Får väl hoppas på att det är en av sakerna dom fixar i nästa version av telefonens mjukvara. Hade det inte varit för att den ibland verkar låsa sig när den stänger av wifi-positioneringen hade jag inte brytt mig så mycket, men helt plötsligt har wifi stannat på "disconnecting" och det finns inget att göra utom att starta om telefonen. :(

9. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon drog ur batterierna helt i natt i viloläge. Kan det var WiFi som är skurken? Vi få väll se och återkommer när Samsung svarat. Finns det någon logg i telefonen man kan skicka? Batteriloggen i Privatmenyn startar om när man stoppar i strömmen och det var enda sättet att få igång telefonen.

Last edited: 27 juni 2010
  10. Lauregos

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skulle gissa på att det är någon app som hindrar telefonen att gå ner i viloläge. Testa ta ner en task killer och se vad som är igång i bakgrunden, och testa att döda de processer som kan tänkas koppla upp sig med jämna mellanrum och hämta data, och se om det hjälper.

När jag hade problem att ansluta till Kies förut, så klagade telefonen på att jag hade processer i bakgrunden som förhindrade att telefonen sattes i viloläge. Efter en återställning för ett par dagar sedan har jag inte haft det problemet igen.

11. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att satt på telefonen, efter laddning, hade jag bara surfat 15 minuter i sängen. Menar du att program autostartar?

12. Lauregos

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, en del program autostartar. RSS-hämtare, en del task-killers, tjänster som laddar ner information till widgets och liknande.

Dock ska det krävas att det är mer eller mindre fel på något av dem (programmen) för att batteriet ska tömmas helt över en natt...

13. CmeC

CmeC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fungerar det att begränsa Wi-Fi:s aktivering och deaktivering med hjälp av applikationerna WeFi eller WiFinder som de tipsar om i SweDroid-wikin? Har ingen möjlighet att testa själv, eftersom jag inte har telefonen.

14. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har telefonen dragit halva batteriet under dagen i viloläge. Jag fortsätter i batteritråden, oj kom på att jag kört Spotify 1,5 timmar medan jag tränade. 25% säger vi då.