Automatiskt ljudlöst nattetid

Diskussion i 'Hero' startad av Nale72, 26 dec 2009.

1. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har installerat Sound Manager för att telefonen automatiskt ska vara ljudlös nattetid för att sedan slå på ljudet på morgonen, lagom till väckarklockan går igång.

Jag har där dragit ner ljudet till noll på allt, inklusive notifications, nattetid. Inatt så hojtade dock telefonen till när det ramlade in ett mail på gmail-kontot trots detta. Jag kollade på aktuella ljudinställningar och jag såg då att programmet, precis som det skulle, hade dragit ner allt till noll. Trots det så lät alltså gmail-notifieringen.

Har ni något bra tips om vad jag kan ha missat och hur jag gör för att slippa vakna till mail-notifieringar mitt i natten (med telefonen påslagen och allt synkande)?

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Tryck där du har av och på knappen,där har du stäng av ljud.All ljud stängs av,förutom om du har ställt inn väckarklockan.

3. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för tipset, det fungerar ju förstås. Problemet är att man måste byta läge manuellt på kvällen och sedan tillbaka på dagen, vilket är lätt att glömma. Sound Manager sköter detta automatiskt, precis som jag önskade. Men något verkar ändå göra att mail-notifikationen låter ändå, trots att notifications-volymen är i botten.

4. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag kör med Off the Hook

bara o lägga din lur face down när du vill ha den ljudlös :)
    nackdelen är att den blir ljudlös när du kanske inte vill det .. ie du har den i byxfickan med skärmen mot benet, så sätter du dig ner blir den "face down" ... men man kan inte få allt :)

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

kör med appen Locale då kan du ställa in hur telefonen ska bete sig baserat på bla plats eller tid.
    Dvs att den ska bli tyst mellan vissa tider t.ex
    mer tips på hur du kan använda locale finns här

6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

EDIT: goa200 hann före.

7. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Eftersom jag ofta har mobilen i byxfickan så tror jag Off the Hook går bort. Men efter att ha kikat Locale så är det nog precis vad jag är ute efter. Testar om det fungerar bättre.

Tack för tipsen :)

8. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Locale är riktigt bra

9. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glöm inte att sätta en default ljudvolym i locale, annars lirar det inte på morgonen!

10. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Bra förtydligande. Som tur var så testkörde jag lite innan jag körde den skarpt och upptäckte då detta :cool:. Än så länge kanonnöjd med locale, även om jag inte utnyttjar den fullt ut ännu. Extra kul var att den inte suger ur batteriet heller.