Problemet ar att denna funktion inte ar en ROM-funktion utan snarare relaterat till bootloadern (MagLDR for HD2 Android).
Min HD2 med MagLDR 1.13 har funktionen som sagt - dock vet jag att det finns anvandare som klagar pa det beteendet sa det kanske forsvinner i framtiden med nyare bootloader.
Edit: HD2 gar ju att kopa begagnat, dock ligger den pa runt 2800 kronor enligt Blocket. Har i staterna sag jag den for 350 dollar enligt Google Shopping (ny).
Kanske det kan vara vart att prova med en kopesannons. En HD2 som varit med om en "olycka" (sprucken skarm men fungerande) kan ju kanske vara ett alternativ.
Ytterligare en vag kan t.ex vara en Xperia X1 flashad med Android o.dyl men jag har inte testat det o.h.t (har visserligen en X1 men den kor WM 6.5.5) - jag vet darmed inte hur den beter sig da man kopplar in laddaren. Det kanske nagon fran XDA-Developers kan svara pa dock.
I vilket fall som helst ar funktionen valdigt ovanlig, av mina egna lurar ar det enbart HD2 som beter sig sa, samt Thunderbolt med vissa versioner av CWM (da klassades det som en bugg som enligt uppgift ar atgardad).
Last edited: 28 mars 2011