autostartar? varför?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av nitapparaten, 3 jan 2011.

1. nitapparaten

nitapparaten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns apps som autostartar på min telefon utan att jag rört dem, mycket irriterande.. En av dem är Voice Search! Har aldrig ens tyckt på den..? Varför går den igång ändå?

Finns det kanske någon app som hindrar program från att autostarta? Alltså att de hålls nere tills jag trycker på dem?
    Har ju Taskkiller, men programmet dyker ju bara upp igen en stund efter jag "dödat den"!

Tacksam för svar!

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vet inte varför just voice search startas. Men ofta beror det på att den krokat in sig i systemet eller används indirekt av någon annan app. Tex, väckarklockappen startar vid boot för att registrera att den vill startas vid de klockslag du ställt in larm för. Voice search kanske används av söksystemet eller tangentbordet (voice knappen).

Det är helt som det ska i de allra flesta fall och att använda taskkillers kan orsaka krasher eller att saker slutar fungera. Android sköter processhanteringen bra själv.
    Om det är en app du installerat så kan du alltid avinstallera om det inte beter sig som du vill.

3. nitapparaten

nitapparaten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Voice seach går ju ej att avinstallera så får visst leva med den..

Men jag vill gärna ha ett program som kan hjälpa mig att stänga av programmen jag ej använder, men vill inte att den ska orsaka några problem..
    Läste massa strunt om task killer nyss, att de orsakar problem.. så jag bestämde mig för att avinstallera den.

Har du något tips på hur jag ska göra istället? Så inte batteriet rinner ut helt..
    Task Panel har jag läst lite om, är det samma grej med den?
    Eller är det ett bättre val ?

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Titta på about, battery use och se vad som drar och fixa eller ändra ditt beteende. För mig är det skärmen som drar mest tex, 60-70% typ. Då är det inte mycket att göra annat än att använda mobilen mindre eller ladda oftare.

nitapparaten gillar detta.