Kanske borde posta denna i ngn BMW tråd, men någon som har erfarenhet av BMW och aux uttaget tillsammans med blade? Ser att blade'n upptäcker kopplingen som hörlurar, men det är helt tyst i hörlurarna. Har BMW sin egna lilla special kabel för aux kanske?
Jag körer med en Rca 3,5mm från hörlursjacket och in i bilstereon.Har då stereon i AUX läge.Har ingen Blade men har en HTC Desire HD.
Kör med blade till aux på en jvc-bilstereo och det funkar. Men som du själv skriver..kanske är bmwspecial som krävs.
tror nog bmw har 4 polig kontakt a la iphone... Möjligtvis en längre variant som dom säljer själv för att tjäna pengar som vanligt.. Har du inte BT i nyare BMW stereos.
Jag installerat en AUX till min BMW 320 -04. Det är lite pilligt då du måste montera ner en del för att komma åt stereon (samtidigt skulle jag ha ingången i askfatet då jag inte ville ha några sladdar liggandes i bilen). Länk Jag använde original delar som man köper hos en BMW försäljare kabeln Länk vilken sladd du skall ha kostar ungefär 650 spänn. Jävla ocker pris då det bara är en special kontakt, som man kan göra på 5 min, en sladd och en AUX ingång. Det finns göra det själv lösningar tex DIY Min lösning funkar sådär tanke på att AUX in är värdelös på BMW original stereon (en del bas försvinner typ) har bara original högtalare också. Men det fungerar nu när jag har blivit äldre och måste inte få bilen att gunga längre av basen, dessutom är inte Bladen optimal som musik spelare ljudet blir väldigt lågt och distat om man höjer för mycket. Iallafall för att fixa ljudet så köpte jag SE MW600 bluetooth som jag kopplar in till BMWs AUX ingång och se på f*n ljudet blir hygligt iaf (bättre volym och musiken är inte sönder distad). Lycka till