Fråga: Av vilka anledningar vibrerar telefonen?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Nahlen, 8 sept 2012.

1. Nahlen

Nahlen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan kära forumanvändare!

Möjligen en aning udda frågeställning, men så kan det vara på lördagskvällar.

Det är så att jag och min sambo har STORA meningsskiljaktigheter angående vibrationen på hennes telefon. Jag är aningen lättväckt så det har hänt två gånger att jag har väckts på natten av att hennes HTC One X har vibrerat TRE gånger med ett visst dröjsmål emellan (jag hinner somna så jag vet inte exakt hur lång tid det går, men jag gissar på 10-50 minuter). På morgonen - när hon hör min klagan på att sömnen har blivit en aning rubbad av hennes mobila telefon - säger hon att hon bara har ett mejl mottaget och att det är OMÖJLIGT att den skulle kunna ha vibrerat fler än en gång.

Alltså: Kan telefonen vibrera fler gånger än en vid mejlaviseringar när man inte kollar den, eller är det kanske så att det kan vara något annat som gör att den vibrerar?

Vem har fel - min sambo eller jag? (Stor prestige står på spel här.)

2. Idis

Idis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

vibrera

I Inställningar i mejlen kan man bocka i el ur om man vill att telefonen ska vibrera för varje nytt mejl el om det endast ska vibrera en ggn.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Vad använder hon för mailapp? Använder hon mer än en app för att kolla mail?
    Den kanske får för sig att samma mail räknas som nytt flera gånger när den synkar. Telefonen bör bara vibrera en gång per mail om hon har den inställningen eller en gång om hon har olästa mail vid den inställningen.

Det kan finnas mängder av andra anledningar till att en telefon vibrerar. Nästa gång det händer så kolla på telefonen direkt och se vad det är.

Mitt tips:
    Ta ut telefonerna från sovrummet! Det är, som du märkt, lätt att man blir väckt av dem och fruktansvärt irriterande de gånger man glömmer att sätta den i ljudlös. Ni kommer att sova och må bättre med ostörd sömn. Även om ni inte alltid kommer ihåg att ni vaknat till så blir nattsömnen störd.

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER