Avaktivera musikspelaren?

Diskussion i 'Hero' startad av Gustav_H78, 27 jan 2010.

1. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Hur i h*****e avaktiverar man den inbyggda musikspelaren så den inte startar i bakgrunden när man kör Spotify eller SR widget tex. Trycker pause, play eller nåt från mitt headset så börjar musikspelaren köra låtar i bakgrunden. Det låter inte så fräckt och är rätt störande. Någon som vet?:confused:

2. Gustav_H78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har något tips?

3. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Sjukt störande! Har inte funnit någon lösning tyvärr..

4. Gustav_H78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grymt störande då man lätt råkar trycka på fel knapp när man tar upp luren ur fickan eller så, och då startar musikspelaren, så man får dubbel musik i lurarna. Störigt är bara förnamnet. Hoppas de rättar till problemet i 2.X eller att någon vänlig själ kommer med en lösning innan dess. Går det avinstallera musikspelaren, eller är den inbyggd i systemet? Använder bara Spotify så jag kan egentligen skicka den åt fanders...

5. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    I nuläget är enda sättet att roota telefonen och ta bort standardspelaren.

6. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Håller med om att det är grymt irreterande men det är nog tveksamt om det kommer lösas med 2.x.
    Det här med att HTCs musikspelare binder upp AVRCP är nämligen inte ett fenomen begränsat till Android utan återfinns även på HTCs Windowstelefoner.. De svar jag sett från HTC på olika forum ger inga indikationer att det är på g.. Men de brukar ju inte vilja annonsera ut sånt de inte kan lova så det skadar ju inte att hålla tummarna? :)

7. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Bästa är väl om man röstar med plånboken och inte köper en mobil med HTC Sense. Fast har man redan en Hero så är det väl roota och ta bort standardspelaren som gäller, alternativt göra som jag gjort nu och byta till en 2.1 ROM helt utan HTC prylar.

8. Gustav_H78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillar det mesta andra i Sense, så det hade varit skoj att kunna pilla bort just den förjordade musikspelaren, eller i alla fall avaktivera den i nån j*****s meny nån stans.

Sen är det svårt som sagt när man redan köpt en HTC lur. Hade förövrigt 100ggr mer inställningsmöjligheter i min gamla S730 än vad som finns i Heron. Knepigt att ett öppnare operativ känns mer låst...

9. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Operativsystemet är öppet, men HTC har låst in dig. I vanilla Android så fungerar det bättre, iaf den versionen jag kör.