Hej ,jag har massor med AVI format filmer och DRIVx musik videor i min dator. Min fråga är :kan man bara tanka över dom och spela upp dom i luren eller måste man ändra på dom först (novis på detta med format)
Förutsatt att det är DivX (misstänker felskrivning) så borde det gå att bara lägga över de på telefonen, Galaxy S ska ha stöd för det mesta.
Sorry smög in en extra bokstav,ska vara Divx,och jag har en Hero som jag måste ge bort vid skolstarten,så funderar på en galaxy s
Kom ihåg också att det är skillnad på container/extension och codec. Man kan inte köra alla .avi(extension), man måste har rätt codec också som t ex divx
Bara o testa Alla videor går att köra oavsett bildförhållande. Sen finns det ju en gräns för hur stor upplösning galaxy s orkar med.
har inte telefonen än men jag tänkte på min mp3 spelare iriver som tuggade divx. där var jag tvungen att komprimera ned den om jag inte ville att filmen skulle se ut som skit.
SGS har säkert högre upplösning än din mp3. Dessutom skalar SGS ner videon för att passa skärmens upplösning, så det ska inte vara några problem. Jag har dock inte testat själv, men det skulle förvåna mig om det var annorlunda.
JA, SGS spelar dina nedladdade filmer! NEJ, det krävs ingen konvertering först, det är ingen iFån vi snackar om! JA, bilden kommer att se bra ut oavsett vilken upplösning filmen är i, precis som på en vanlig TeVe så kan man själv välja hur man vill att widescreen'en ska anpassa sig till skärmen.