avinstallationsskydd i Wavesecure

Diskussion i 'Frågor och support' startad av ExCeed, 4 maj 2010.

1. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    fick just en påminnelse om att uppdatera wavesecure och såg att det finns ett avinstallationsskydd om man skulle försöka avinstallera progammet.

Smart idé, men vad händer om jag försöker dra in en ny rom på telefonen, kommer den att låsas på samma sätt som den gör om man försöker avinstallera programmet? Går det att låsa upp telefonen via deras hemsida som vanligt, om man skulle lyckas låsa den via en flashning eller avinstallation?

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Så vitt jag vet så ryker wavesecure om telefonen flashas om. Jag har dock inte flashat om min telefon sen de släppte sitt avinstallations-skydd så jag kan inte säga detta med 100% säkerhet.

m v h Henrik

3. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det försvinner vid återställning iaf.

4. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Och det försvinner om man kör full wipe och flashar ny rom...

5. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Men då ska det vara nån som kan/vet något om flasha och wipe etc.. Det är inte säkert att tjuven kan det.. Det jag är rädd om är all min data.. dvs kontakter, mail, bilder etc..

6. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Från WaveSecure's hemsida:
    Så planerar du att uppgradera själv är det kanske bäst att "disconnecta" telefonen innan för att undvika falskalarm.

7. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Om du flashar om eller byter telefon räddas dina kontakter och mail av det faktum att de ligger på googles servrar. Dina bilder kan räddas av det faktum att de ligger kvar på ditt SD-kort som inte påverkas av en wipe och som du kan flytta över till en ny telefon.

Det som du förlorar vid en wipe är alla installerade applikationer och deras inställningar. Betal-applikationer lär dock vara knutna till ditt google-konto och kan därför installeras igen utan kostnad om jag förstått det rätt.

Jag har aldrig använt eller känt något behov av att använda backup-funktionen i wawesecure.

m v h Henrik

8. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I min åsikt, som kan vara lite på kanten till off topic här, men jag tycker du ska bara avinstallera det och använda andra program. Google lagrar mail och kontakter, Astro gör bakups av applikationer till SDcard... enda anledningen jag skulle ha Wavesecure är för anti stöld men på min nexus tycks den korta livstiden avsevärt... vilket gör den helt onödig i min mening.
    Enda att tänka på är om du till exempel spelar World Of Warcraft och har en kodnyckel app så kolla med dom om du inte måste avaktivera programmet hos dom liksom. Gjorde en root på min nexus i går och glömmde det faktumet, nu sitter jag med en kodnyckel som inte vet vem den var innan och jag måste få avregistrerat den gammle (som inte finns längre då rootningen rensade alla apps inställningar) på något vänster hos Blizzard.... vilka inte direkt är snabba på support!!

9. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Jäklar va det haglade in svar :)
    Tack allihop!

10. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag måste installera wavesecure varje gång jag byter rom, lite drygt. Där finns ett säkerhetshål för den som vet vad den gör, men ofta någon som snor mobiler är så begåvad :D

11. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så länge din avatar kommer "spruta vatten" på den där apple loggan är det lugnt ExCreed ;)

Och glöm nu inte för allt i hela vida världen inte av det faktum att den där PIN koden till din WaveSecure är bara det absolut viktigaste du har att minnas. Glöm frugan/flickvännen/mammas födelsedag, för detta är viktigt! :P

Fick ju nog av programmet i går, hade det av installations skyddet vilket jag såklart tänkte på och av installerade det först.. har ju bror syster och mamma som kontakt personer om något händer och ja jag spammade dom rätt rejält med SMS om glömd PIN kod innan jag kom på att det är enklare att få tillbaka den via deras hemsida xD Försökte få dom att ringa mig ser du för appen hindrar inte mitt headset ifrån att använda telefonen. Bästa hjälpen jag fick var min bror som faktiskt SMSade tillbaka vad han fick! På Handcent (har i mittersta hemskärmen) kan jag se orden "*spoiler* have forgotten his PIN code and need you to give him this code:..." Om han ändå hade vart lite smartare och bara skickat med koden enbart :P

12. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Jo, att man måste ominstallera det efter en romuppdatering är klart, nu var jag mest orolig för att fonen låser sig totalt vid wipe:en och inte kan låsas upp, då det inte finns nått os på det innan man flashar in på nytt.
    Men Recovery consolen har ju iof inget med Android i sig att göra...

13. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Hahaha, ja, så det kan gå :)

14. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Tänkte påpeka en sak för er alla som kör med avinstallationsskyddet!
    Jag flashade in en ny rom idag, utan att wipe:a sd-kortet och fick inte igång telefonen efter det.
    Den hängde sig när den bootade, eller rättare sagt, den frös; funkade inte med nån rom , eller ens med nandroid backupen.
    Jag gjorde en chansning och tömde sd-kortet och se där, det funkade igen!