Avinstallera alla appar samtidigt?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Fractalogic, 20 maj 2012.

1. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tja!

Jag undrar om det är möjligt att avinstallera alla appar som jag har hämtat från Market med ett enda klick?...

Tack på förhand!

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nej. Närmaste jag kan komma på är en fabriksåterställning, kräver väl en sex klick eller så om du inte har skärmkod. Fast då försvinner ju mer än bara appar.

3. Fractalogic

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Okej. Ja, jag kan tänka mig att göra en återställning också. Men det jag inte gillar med det är att apparna som en gång var på telefonen lämnar en massa skräp efter sig på minneskortet.

Så hur rensar man då skräpet som blir kvar på minneskortet?

Formatera minneskortet? Men då försvinner allt innehåll från den, även sånt som inte är skräp. Så min fråga verkar bli: var hittar jag skräpet som apparna lämnar efter sig så att jag manuellt kan radera det? Det är väl olika för varje app?

Av de appar som installeras på minneskortet, var lägger de sina installationsfiler?...

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

SD maid kanske passar dig? kolla upp det på market.

5. Fractalogic

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det står på Market att den fria versionen har 10 funktioner totalt och köper man unlockern så får man 2 till. Men det står också att den kräver rootad telefon, och att den med en icke rootad telefon har en väldigt begränsad funktion.

Min fråga är, har du testat den med en rootad eller en icke rootad telefon?

Kommer det som jag vill göra att fungera utan root? ("The corpse finder searches your device for dormant directories and compares those to the list of installed applications.")

Tack för tipset! Jag ska göra ett försök i alla fall, sedan så planerar jag att roota telefonen också lite senare.

6. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag har bara testat på rootad lur tyvärr. annars finns det nog inget annat val för dig än att ta bort skiten manuellt :/