Avinstallera apps?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av prng, 10 apr 2010.

1. prng

prng Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Gick från iPhone till X10 och har väl lite svårt att hantera den efter att ha varit fast hos apple i två år ;)

Hursomhelst, har hittat en massa skrot i telefonen som jag vill ta bort..t.ex så har ju SE lagt in kamratposten supernytt i telefonen som inte går att ta bort eller?

Det finns även men mängd med andra apps som jag itne heller är intresserad av (tex facebook) men det är väl stenhårt kodat till Andriod så där har jag väkl inget val...men hur är det med "moxier"?? Har som många andra problem med att eländet startar av sig själv trots att jag inte använder appen men att avinstallera den verkar inte fungera.

Tacksam för svar från er som har hållt på med andriod ett tag och kanske vet lite mer tips och tricks

Tack på förhand!

2. Kaffeperkulator

Kaffeperkulator Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att ta bort program tillverkaren lagt in får man roota helt enkelt. Och de där att dom startar av sig själv är inget stort problem. Strunta i vilken task maneger du nu använder, andoid gör ett bättre jobb själv med att stänga ner oönskade saker

3. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gå in i settings - applications - manage apps och se vad du kan avinstallera där?

4. Foxracer

Foxracer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket störande med tex moxier, tar en massa plats i menyn! Dåligt att man inte kan ta bort sånna saker enklare .