Avinstallera uppdateringar

Diskussion i 'Applikationer' startad av nilsw, 30 maj 2013.

1. nilsw

nilsw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har en längre tid haft problem med minnesutrymmet i min Xperia Ray. Telefonens interna minne fylls upp helt av de förinstallerade apparna som jag varken kan flytta eller avinstallera. Jag noterade härom dagen att en massa minne frigjordes när jag valda Avinstallera uppdateringar på en stor app. Det verkar alltså som att Android behåller gamla versioner (åtminstone en?) när man uppdaterar. Men, detta blir ju bakvänt, jag vill behålla den senaste versionen men rensa bort alla gamla. Går det?

2. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Såvitt jag har förstått det så behålls inga versioner alls när man byter. Det som händer är att en nyare version skriver över en gammal.

Undantaget är appar som följer med telefonen och som ligger på en skrivskyddad del av telefonen. Dessa appar kan inte skrivas över, utan när man får en ny version så läggs dessa i det skrivbara minnet och originalversionen göms. När sedan det kommer ytterligare uppdateringar så skrivs förra uppdateringen över enligt samma princip som ovan.

Således om du avinstallerar en app (som inte följer med telefonen) så försvinner den från minnet. Du kan inte nedgradera den, då det inte finns något tidigare sparat.

Och om du avinstallerar en app som fanns på telefonen från början så är det alltså bara uppdateringen som försvinner och då originalversionen nu inte längre göms så syns den igen.

nilsw gillar detta.
  3. nilsw

nilsw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som väntat mao, förinstallerade appar är ett gissel!

4. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hur menar du nu?

De förinstallerade apparna ligger i ett minne som du inte kan använda till något annat så det är aldrig något problem.