Aviseringarna syns inte på skärmen. Skärmen fortsätter vara mörk och flera fel. Hjälp tack

Diskussion i 'Galaxy S24/S24+' startad av Alwaysandforever2012, 13 jan 2025.

1. Alwaysandforever2012

Alwaysandforever2012 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Jag har en ny samsung s24 och började använda den i helgen.
    Har redan upptäckt en del konstigheter. Bland annat att den jobbar rätt segt. Tex kommer jag knappt in I klarnas app, på fb kan ett inlägg visas medan det under är svart och tänker, på Instagram fastnar den i flera lägen så man får backa ur.
    Någon mer som varit med om samma? De säger töm cache osv. Men telefonen är ju liksom som helt ny och dessa saker fungerar utan problem i min gamla.

När jag ska söka efter en emoji snabbt, så hittar den inget. Har över där chattat med dom och de sa jag fick ladda ner språkpaket. Har gjort det, men det fungerar fortfarande inte.

Men det mest störande - om jag får en avisering, exempelvis sms , så lyser inte skärmen upp. Den är helt svart och bara vibrerar. Blir tokig. Har missat flera sms pga detta. Över om skärmen lyser i viloläge så ser man inget. Bara en liten jäkla ikon i mitten som knappt syns.
    Är jätte frustrerande för man kanske inte alltid eg kan kolla, men behöver se om det vs nåt viktigt från barnen eller nåt, men ingenting syns.
    Har chattat och allt de tipsade om har jag redan gjort. Always on display, appar som får synas är alla osv.

Någon mer som har problem??

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 412

MINA ENHETER

Det första låter mer som att appar inte laddar data tillräckligt snabbt.

Ser du samma mönster vid olika nätverk (4G/5G vs WiFi)

Gällande låsskärmen och ikoner, så kan du ändra hur notifiering ska synas.

Screenshot_20250113_145500_Wallpaper and style.jpg

Glöm också inte att tillåta enskilda appar att visa innehåll på låsskärmen

Screenshot_20250113_145717_Settings.jpg

3. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Hej, tack för svaret.

Jag har insatt att alla apparater notiser ska synas.
    Nu däremot upptäckte jag att när jag fick meddelande på snapchat, så tände sig skärmen. Dock gick det inte att se att det var just därifrån. Visar fortfarande inget. Strax efter får jag sms. Skärmen är helt svart. Bara vibration.
    Hur man kan se dom på skärmen trodde jag att jag valt. Hmm. Var valde du det ? Jag har valt att det ska komma upp bubbla eller något liknande. Å det gör det om jag aktivt är inne på skärmen. Som nu när jag skriver kan det komma upp aviseringar från messenger mm.

Angående 4g 5g wifi mm så har jag faktiskt inte tänkt på det. Mest bara haft den hemma på mitt wifi. Å ni på jobbets wifi. Lika segt båda två.

Angåend

4. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Bifogar en bild. Gick nu in och ändrade här till det vänstra alternativet. Då kom det upp att folk skicka.. Men om jag byter till högra så fungerar inget.. är inte det konstigt? Eller misstolkar jag, jag trodde ju att den till höger var den som visade mer om man tex vill se lite av smset osv?

Men jag har fortfarande inte så att något ligger kvar på skärmen så jag kan se det jag fått.. vet ni hur man ändrar det?

Bifogade filer:

5. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 412

MINA ENHETER

Kolla att önskade appar är satta under Inställningar - Aviseringar - Aviseringar på låsskärmen - Visa innehåll

Det där med bubblor är väl när telefonen är upplåst.

Om du långtrycker på låsskärmen när skärmen är tänd så kommer du in i Redigering läge för låsskärmen.

6. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Åh härligt. Äntligen funkar det mesta. Tack!! Men va konstigt ställe. Hur skulle man veta att man skulle behöva hålla in på låst skärmen liksom för stt få det stt ändras..

Men såg du bilden jag delade ?? Där jag ändrade för stt kunna se aviseringarna på låst skärm.. känns inte det konstigt att om jag tagit att se mer detaljerat, så kommer inget upp alls..??

Men nu återstår emoji sökningsproblemwt och varför den går segt

7. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 279
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Hur har du gjort när du starta upp telefonen från början?
    Är det en ren start eller har du gått via återställning från annan telefon?

Tyvärr kan återställning från annan telefon eller av säkerhetskopior ibland ge denna typen av fenomen.

8. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Jag förde över från en telefon till en annan. Bilder, appar mm. Hmm. Kan jag fört över nåt annat med hmm.

9. cjb

Mottagna gillanden:
    1 279
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Då kan det vara problemet, inte att du fört över något annat men att det inte lirar ordentligt.
    Bäst blir det alltid om man startar upp telefonen och gör en ren installation från grunden och inte använder sig av överföring, en del backups brukar fungera utan problem medans andra skapar lite problem.
    Själv använder jag säkerhetskopiering från Samsung cloud och eventuellt från google kontot, det brukar fungera, men föra över info från tidigare mobil via usb eller smart switch har jag slutat med eftersom det ofta blir segt i den nya.

10. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Tror du att det skulle hjälpa att nolla mobilen och börjad om? Vilket skulle ta en evighet med alla mina fotomappar och andra mappar. Sorterar allt.

Har fortfarande inte fått fixat emojiproblemen, går fortfarande supersegt in på klarna, fb tex.
    Å märker att vissa aviseringar visar sig fortfarande inte på skärmen. Helt galet.. fick mejl nyss. Endast vibration skedde. Annars kolsvart.

11. cjb

Mottagna gillanden:
    1 279
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Om det inte är något hårdvarufel på telefonen så borde en återställning hjälpa, så länge du sen inte går tillbaka på samma sätt igen.

Foto och filer du har direkt på telefonen kan du ju kopiera över på en dator via USB innan du återställer.
    Foto och filer som finns i molnet skall du ju komma åt som vanligt när du väl loggat in på dina konton igen.

12. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Jag fabriksåterställde telefonen och la endast in in några enstaka appar för att testa aviseringar emojis och snabbhet.. men jäklar va trögt att lägga in manuellt. Så många inställningar.

Iaf. Emojis gick fortfarande inte söka på..om jag valde detaljerade pop up så fick jag inga aviseringar.. så samma som innan.
    Om jag valde korta då fick jag tex Messenger och sms men inget alls från mejlen..
    Orkade inte fixa BankID mm bara för testa Klarna , den app som varit segast. Men kollade fb och den gick snabbare än innan iaf.
    Instagram hängde sig igen.. när jag går in för att ändra ljusstyrka .m.m

Nollade telefonen igen och lägger in allt för att se hur det är nu..

Så jag behöver er hjälp. Ni som har Samsung s24. Kan ni testa dessa saker som jag har problem med, för att se om de faktiskt är problem så jag vet om det är värt att skicka in den. Får göra det men problemen är ju vissa svåra för dom att se direkt utan använda riktigt å då är jag rädd de påstår felen inte finns och skickar tillbaka den å jag får betala.
    Men höll på bli galen igår när den va svinseg ..

1. Kommer ni in på på Klarna snabbt? Å byta mellan läge? Min tänker alltså flera sekunder i svart läge
    2. På fb. Tänker den på inläggen nedanför eller ser ni allt direkt och kan scrolla ner?
    3. När ni går in på instagram och skriver ett inlägg. Känns det som det laggar när ni skriver ?
    4. Instagram, om ni går in på att redigera bilden , hänger sig läget så ni inte ens får fram alternativen för ljusstyrka mm.
    5. Kan ni söka på sol, boll, hund osv i emojis när ni ska tex skicka vanliga emojis på Messenger? Jag får upp nåt med inmatnings språket.
    6. AVISERINGAR. Får ni aviseringar på mörk skärm från Messenger, mejl, Aftonbladet, postnord, sms osv? Jag får endast på vissa.. trots alla inställningar är för att det ska funka.
    7. Om ni går in på aviseringar och pop up aviseringar. Har ni kort eller detaljerat? Om ni tar detaljerat, får ni på skärmen när den är mörk då? Jag får inget alls då. Bara vibration. Byter jag till kort får jag på vissa.. trots always on Display, alla appar valda och på vid mörk skärm.