Aviseringsmenyn - skärmen blinkar

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av jasifil, 19 december 2022.

1. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Tänkte höra om någon annan råkat ut för att skärmen på telefonen blinkar? I mitt fall så händer detta endast när jag drar ner aviseringsmenyn. Skärmen blir svart ett kort ögonblick antingen direkt eller efter någon eller några sekunder. Ibland händer det en gång men oftast flera gånger. Nu senast såg jag att det ibland även syns något färgbrus i en liten del av det svarta som blinkar till. Typ som när en skärm gått sönder. Tänkte jag kunde visa med en film hur det ser ut men när jag spelar in det hela med "skärminspelning" så ser det helt normalt ut på filmen. Mycket märkligt minst sagt. Någon som vet vad som kan ha hänt? Jag har en Note 20 Ultra med senaste mjukvaran och felet har visat sig de senaste 2-3 veckorna. Samma fel oavsett vilken launcher jag använder.

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5.404

MINA ENHETER

Inte alls konstigt, man måste skilja på vad som syns på skärmen/panelen och digitizern.

Vad som är konstigt är att det bara händer när du drar ner aviseringsmenyn. Är det något som skiljer den åt mot övriga "sidor", mörka menyer kanske?

Låter hur som som att något skadats, har du tappat telefonen nyligen?

jasifil och dannejanne gillar detta.
  3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.181
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Låter som något hänt med hårdvaran. Lös/flapp kontakt eller dylikt som märks när det blir lite tryck på övre delen av panalen. Att det inte syns på video bekräftar bara att det har med hårdvara att göra.

jasifil och jnsson gillar detta.
  4. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Ja, att felet inte syns på inspelningen antyder ju att felet inte sitter i mjukvaran som jag först trodde. Det är märkligt nog endast när aviseringsmenyn är neddragen som blinkningarna visar sig. Telefonen råkade åka i golvet i somras men klarade sig bortsett från en liten skråma i ena hörnet.
    Jag hade ju hoppats på en bugg i mjukvaran men så verkar det ju tyvärr inte vara. Däremot visade sig inte felet alls nu på lunchen när jag hade hörlurarna istoppade i USB-C-uttaget. Det skulle möjligen kunna vara någon form av glapp i USB-C som spökar. Eller något annat.

Tack för era svar i alla fall. Lite klokare blev man ju på kuppen. :)