Aviseringsproblem epost/exchange

Diskussion i 'Applikationer' startad av Parkerongskungen, 12 december 2011.

1. Parkerongskungen

Parkerongskungen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har ett problem (eller snarare min chef) med aviseringar i sin SGS2.

När han får ett mail till sig, plingar det ju till i telefonen. Och om han då kollar mailet på telefonen, så står mailet sedan som läst när han kommer till datorn och ikonen i telefonen är borta. Men tvärt om fungerar det inte, vilket gör att när han har läst och svarat på en massa mail i datorn, finns ikonen för olästa mail kvar i telefonen. Om man då kollar de "nya" mailen i telefonen, uppdaterar den och då står de som lästa...

Han finner detta väldigt störande fast jag kanske inte tycker det är en så big deal... Men det var jag som sa att han skulle ha en SGS2 eftersom jag har en och är sjukt nöjd med den... Och det låter "jävla skit, ska jag behöva köpa en iPhone också? Min frus ikon försvinner när hon läst dem på datorn"

Och det känns inte så bra...

Vidare sa han precis att han också är sur över att hans mailprogram (oavsett om det är det programmet han har på datorn eller webmailen) och telefonens mailprogram visar olika antal olästa mail...

Känns som att det är något med tvåvägssync...

Hoppas på ideer och svar...

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Kan det bero på en inställning av sync intervall ?

Kanske använder han inte Push inställningen utan den står inställd på en tidssyncning,tex varje timme eller varje 15 min.

3. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Får nog säga att jag har och upplever samma problem som TS. Är väl kanske ingen stor grej, men vore skönt att få det löst.

Jag använder mig av push-sync.

Skulle även vilja att om jag läser ett mejl i telefonen och sedan tar bort det i telefonen, så tas det även bort på mejlen i datorn. Går det att lösa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Parkerongskungen

Parkerongskungen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löst

Hej igen!
    Löste det!

Jag ställde helt enkelt in synctiden till fem minuter istället för att använda push. Har en terori att om man kör push så syncar den bara mot telefonen, inte tillbaka mot servern lika bra. När den istället syncar på vanligt sätt, kollar den helt mot imapen.

Trevlig helg!