Fråga: Avsluta e-SIM för att det räcker med Bluetooth?

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 7 & Watch Ultra' startad av besj62, 24 jul 2025 kl 23:22.

1. besj62

besj62 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S24 FE
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A55
    Platta:
    Samsung Galaxy A9 Tab
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (många)
    Köpte under våren en Galaxy Watch 7 under våren när de började säljas för runt 2000 kr. Bestämde mig för att gå på LTE-versionen som kostade ca 400 kr mer för att jag inte skulle ångra mig i efterhand.
    Jag har installerat e-SIM från Comviq och det verkar fungera utmärkt rent tekniskt. Men jag tror inte jag har använt funktionaliteten en enda gång. Den enda användningen jag kan komma på är vid träning om man inte vill ha med sig mobilen. Nu är tyvärr mina träningstimmar lätt räknade. 500 kr per år för e-sim till klockan tycker jag är för mycket. Har jag missat något?

2. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    242

MINA ENHETER

Det känns spontant rätt onödigt att betala extra för att kunna lämna mobilen hemma om du alltid väljer att ta med dig mobilen, ja.

besj62 gillar detta.
  3. paycheck

paycheck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Nej om funktionen inte används aktivt känns det ju meningslöst att betala för den.
    En bra sak med LTE i klockan är att om den är rätt konfigurerad bör kunna ringa nödsamtal även om man inte har ett aktivt abonnemang kopplat till klockan. Så om du trots allt är på ett träningspass och bryter benet ute i skogen, där det finns täckning och ingen annan till hands med telefon, så bör du kunna ringa nödsamtal från klockan.

besj62 gillar detta.