Avvisa samtal med upptagetton

Diskussion i 'Hero' startad av bankruped, 26 apr 2010.

1. bankruped

bankruped Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag hoppas att ngn här inne kan bidra med lite hjälp, och jag gick bet på sökningen...

När jag har ett samtal igång så ringer det alltid nån annan som vill snacka lite, om jag då avvisar det samtalet så skickas ingen upptagetton, inte heller ramlar det ut till röstbrevlådan (vilket jag iofs inte vill att det ska)

Har inte telefonen stöd för det här eller, jag hittar som ingen inställning för det, eller är det ngt jag måste vänta på telenors kundtjänst att lösa åt mig ?

Väldigt tacksam för svar på det här. Om svaret redan finns här någonstans går det jättebra att länka dit i ett svar och slänga den här tråden.

Mvh. E

2. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är inte det "samtal väntar" funktionen som spökar? Är det det så brukar man höra två korta pip i luren under pågående samtalet och då vet man att någon mer ringer till dig.

Be kundtjänsten stänga av den funktionen så "tutar" det upptaget när man ringer till dig och du redan sitter i ett samtal.

3. bankruped

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Njaa... Egentligen så vill jag ju veta vem som ringer så att jag kan återkomma, men det är väl att hoppas på för mkt kanske. jag vet dock att jag hade funktionen i min P1:a för ngt år sedan... men det här kanske ligger mer i själva telefonen än hos operatören.

Jag ringer och kollar...

#EDIT

...och det går inte att få det som jag vill ha det, en teknisk omöjlighet i dagsläget säger Telenor.
    För er som undrar så måste man avaktivera samtal väntar via sin operatör.

Last edited: 26 apr 2010
  4. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

jag hade tidigare inställt att samtalet vidarekopplades till mig själv igen och då tutade det upptaget hos den som ringde och jag fick en notis om missat samtal.

nu har jag bytt så att den som ringer får höra att jag är upptagen och att de kan lämna ett meddelande om de vill. jag får en notis på samma sätt i telefonen.

det hänger kanske på operatören men det kan ju vara värt att testa.

5. bankruped

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur har du gjort den inställningen? Notifikationen du får, är det ett missat samtal eller ett sms från din operatör ?

Det man vill ha är ju en möjlighet att återkomma till stackaren som inget fick svar direkt, folk spelar helt enkelt inte in röstmeddelanden när dom ringer till mig... och gör dom inte det så ser jag ju aldrig att dom ens ringt.

6. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

som ett missat samtal i telefonen.

kör 2.1 nu och där är inställningarna under
    Settings->Call->Call Forward