Avviseringar från flera e-post appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Frevik, 2 dec 2016.

1. Frevik

Frevik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sorry för en dum fråga....
    Har fått en Samsung S7:a via jobbet.
    Använder den inbyggda eller medföljande mejlappen, funkar riktigt bra. Har lagt till mina mejlkonton, jobbet, privata-, G-mail och hotmailkonton.
    Problemet är bara att när jag får mejl på/från mina privata G-mejlkonton, så får jag dubbla aviseringar, dels från den medföljande (Samsung?) e-post appen samt från G-mail appen.
    Hur kan jag göra för att inte få aviseringar från G-mail appen? Jag vill bara få ifrån och hantera e-post från den medföljande (Samsung) appen.
    Troligen så är det bara skit bakom spakarna, men skit behöver också poleras ibland, annars så ser det bara ut som skit.

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Personligen tycker jag det är skönt att separera min privata Gmail från min arbetsmail men gå in i Gmail appen och välj inställningar. Där kan du stänga av notifieringar

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 908
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Håller med Fredriks i allt! :)
    Tänkte ändå tipsa om enklaste sättet att stoppa aviseringar från appar är attnär man får en avisering, långtrycka på den, välja "i" (info) och där blockera. Så slipper man navigera runt i diverse mer eller mindre röriga inställningsmenyer! ;)