[B]Förslag[/B]Förbättra din lur med ny hårdvara!

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Vinddraken, 28 jan 2011.

  1. Vinddraken

    Vinddraken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alla androids har ju mini-usb kontakter, varför kan inte någon tekniker bara komma på ett sätt att utöka telefonerna med olika tillbehör också, det vore perfekt. Då kan din lur ha Pico projektor, eller så byter man till ett QWERTY-Tangentbord eller så om man vill, förvandla sin Atrix till en spelkontroll, tror det blir billigare att nicha med tillbehör än att man släpper nya lurar.

    iSlide (påhittat namn, men för att jäklas med en viss telefonmärke) Är en ram med skummgummi (eller liknande) för att bättre formas och få grepp om telefoners olika former runt kanten. Och i fallet med gamepad/tangentbord på nederdelen av denna ram.

    _________________________
    || ||
    || ||
    || ||
    || ||
    ||______________________||
    |---------------------------|
    | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 + |
    | q w e r t y u i o p å |
    | a s d f g h j k l ö ä |
    | z x c v b n m , . - |
    | [ ] |
    ----------------------------

    Min första Ascii bild så var snälla mot mig :P

    Snälla SE, HTC, Motorola, Samsung, LG eller någon annan tillverkare, sno idén! Det enda jag vill är att detta blir verklighet +cred och lite pengar vore inte helt fel ;-)
     
  2. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Tror nog att många hårdvarutillverkade bara väntar på att få göra kringutrustning till smarta mobiler, men Android har än så länge inte stöd för att vara USB host. Förhoppningsvis kommer det i framtiden:

    http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=738
     
  3. Vinddraken

    Vinddraken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jasså? Hade inte koll på det, tänkte just på att det vore smidigt plus så tänkte jag mig att information går ändå att skicka och ta emot redan nu via usb. Men då behöver man inte använda själva USB porten i så fall, då kan man koppla ihop den med bluetooth men att den håller i telefonen så att man kan göra det on the go, på bussen, på toa osv....