Backup and restore?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av stayhard, 16 apr 2011.

1. stayhard

stayhard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Innan jag installerade CM6 på min X10 Mini så fanns Backup and restore,
    så ja gjorde en backup av alla kontakter, sms m.m.

Men nu när jag installerat CM6 så finns inte/ja får inte tag på Backup and restore så ja kan återställa alla kontakter och sms..

SNÄLLA HJÄLP!

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Ja du... Backup and restore är ju ett SE -verktyg, och i denna mjukvara har de fokuserat på att ta bort allt som har med SE att göra, så att den appen inte finns med är nog inte så förvånande... vet inte var du ska få tag i den om den inte finns i market. Det bästa för dig är nog att återställa en tidigare mjukvara (om du tagit backup med xRecovery, annars via SE Update Tool), återställa via Backup and restore, sen synka dina kontakter, kalender, sms m.m. med ditt google konto, så att du har allt där. Det är så de flesta gör, det är väldigt smidigt.

stayhard gillar detta.
  3. stayhard

stayhard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för tipsen, ja får göra detta i veckan. Testar då att installera cm7 istället för cm6 som ja kör nu :)

Hur synkar ja allt till mitt G-konto från original ROM?

MVH Andreas

4. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Nu kör jag också CM6, minns inte om det är samma "väg" i orginal-rom men i denna är det iaf:

Inställningar -> Konton och synkronisering -> Välj ditt google-konto, därefter väljer du vad du vill synka. För att ta backup på sms använder jag en otroligt smidig app som heter SMS Backup+, den lägger upp alla sms under en egen kategori i gmail så man har alla där, om man sen söker på t.ex. en person så får man upp alla mail och sms med den personen, mycket smidigt :)

stayhard gillar detta.