Fråga: Backup av LINE-meddelanden utan åtkomst till kontot på telefonen?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av jimi, 16 jan 2013.

1. jimi

jimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klantigt nog aktiverade jag LINE på en ny telefon, med ett befintligt LINE-konto, utan att kolla först att det ska funka. Och såklart funkade det... på den NYA telefonen. Men på den gamla slutade det funka. Tydligen har dom lagt in en spärr som gör att så fort man aktiverar ett LINE-konto på en ny telefon så spärras den gamla installationen direkt. Jag ser det som en klockren bugg, men på deras supportsida verkar de nästan se det som en "feature". Idiotin vet inga gränser.

Nu är problemet att jag såklart klantigt nog missade att ta en backup på mina senaste meddelanden på gamla telefonen. Och nu kan jag ju inte längre komma in i programmet för att göra en backup. Så... är det någon som vet om och i så fall hur man kan ta en backup på dessa meddelanden utifrån själva applikationen? Jag hittar inget läsbart dataformat i någon fil under "Android\data\jp.naver.line.android" när jag har den kopplad till datorn.

Märk väl att jag inte har klickat OK på meddelandet om att alla information kommer att raderas. Det indikerar ju på att informationen fortfarande borde finnas på telefonen, någonstans.

Telefonen är en icke-rootad Samsung Galaxy S2 med Android 4.0.0.

2. jimi

jimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm, inte långt efter att jag postat mitt inlägg kom jag på en sak jag kunde prova, och det funkade!

Skriver här utifall att det kan hjälpa någon annan stackare i framtiden:

1. Stäng ner alla möjligheter till internetkoppling
    2. Stäng ner LINE helt, dvs hela processen
    3. Starta LINE igen
    4. Voila, du kommer åt alla meddelanden, och kan ta "backup" genom att skicka varje enskild konversation till valfri epostklient (när man gör detta sparas även en txt-fil i en backup-mapp)

Tydligen gör den denna kontroll varje uppstart, och minns inte att den kollat förut.