Backup Foto

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Daggmask, 5 apr 2024.

1. Daggmask

Daggmask Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Alla mina foton från 3 år tillbaka fanns i Foto appen. När jag uppdaterade i måndags försvann de allra flesta. En del finns kvar i Galleri, men långt från alla. Som tur är har jag backup till OneDrive, men jag blir inte klok på backup funktion och filstruktur i Samsung Galleri och Foto. Hur kan alla foton bara försvinna? I Galleri blir det en jäkla röra eftersom foton blandas med skärmdumpar och nedladdade bilder. Det tar tid att radera och ordna.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 887
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur har du konfigurerat det? Kör du både backup via Samsung Cloud, Google (Foto/Photos) och OneDrive?

Jag misstänker att du kanske för någon av tjänsterna har valt att aktivera funktionen för att rensa bilder som är gamla och som det redan tagits backup på, för att spara utrymme på telefonen. Jag hade gått igenom inställningarna i varje app, och sedan kanske också övervägt att enbart använda en tjänst för backupen av bilderna, och stänga av de andra, så det inte blir dubbelt eller trippelt vill säga/uppstår några krockar.

Kristy gillar detta.
  3. Daggmask

Daggmask Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Har för mig att man kunde synka direkt från Foto till OneDrive tidigare. Nu ser jag bara möjlighet att synka från Galleri och då får jag med mig skärmdumpar och annat skit jag inte vill ha på OneDrive. Synkning med Samsung Cloud verkar inte finnas längre, utan bare med Samsung Galleri i OneDrive. Undviker att synka med Google Photo eftersom då fylls min 15 GB gräns snabbt upp och det är ett onödigt resursslöseri att samma foto ligger både på Google och OneDrive. Fast Google Foto verkar att slå på sig själv efter att jag stängt av. Google vill väl att jag köper mera utrymme. Det hela är rörigt tycker jag.

4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det gör den inte hos mig. Har haft säkerhetskopiering avstängd i Google Foto i snart 3 år utan att den slagit på. Jag har dock fått frågan då o då. Dock inte Samsung telefon hos mig