Backup hjälp

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av inkk, 27 okt 2010.

1. inkk

inkk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Ska skriva lite mer i en och samma post eftersom folk slutar svara när man väl har skrivit en tråd och fått lite svar, men som inte räcker.

Såhär är det. Jag har uppgraderat till Android 2.2 på min Desire men Market funkar inte eftersom när jag trycker på länken så säger den att programmet inte är installerat.

Hur ska jag gå till väga för att ladda ner en applikation som MyBackup t.ex. Jag vet bara en sida som heter appbrain.com och där kan man inte ladda ner till datorn, bara skanna med mobilen (om man har den appen, vilket jag inte har) eller ladda ner via Market (som jag inte heller har).

En del har sagt att man kan göra det om man har en filhanterare, och det har jag. Men som sagt. Var hämtar jag appen och hur installerar jag den?

Jag vill som sagt gärna göra en backup på mina SMS och vad det nu kan vara mer som man vill göra backup på. Kontaktlistan har jag ju exporterat som en .vcf-fil och fört över till datorn så det ska ju inte vara några problem iaf.

Vore snällt om någon kanske kunde ge mig någon site där man kan ladda ner applikationer till datorn och skriva en liten steg-för-steg beskrivning till mig om hur jag installerar den sen. Har aldrig pillat med sådant innan osv.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar Chris

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Kör en hardreset och då dyker market upp igen. Hmm..tror det ligger i sd card menyn....glömt bort, då jag inte kör org rom.
    Men då försvinner allting (förrutom det som sparats i sd kortet), så ladda ner Myphone explorer och ta backup på sms/kontakter eller HTC Sync, innan du kör en hardreset.

http://www.fjsoft.at/en/

Last edited: 27 okt 2010
  3. inkk

inkk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur ska jag kunna ta backup på ngt som försvinner efter en reset? det är ju just det jag vill fixa innan jag gör reset och sedan återställa.

4. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Googla programnamnet + apk, som är filändelsen direkt i mobilen och ladda hem filer. Sen är det bara att klicka på dem i filhanteraren för att installera.

Last edited: 29 okt 2010
  5. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Dvs det finns ingen annan "butik" utan du får försöka hitta de appar du vill ha på utvecklarnas egna sajter. Testa sök på xda.

6. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

www.rerware.com är deras hemsida tror jag. Därifrån laddade jag hem programmet när market strulade.

7. inkk

inkk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar. Har äntligen fått fixat det.