Backup i HTC sync.

Diskussion i 'Hero' startad av snurreludde, 26 dec 2009.

1. snurreludde

snurreludde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att lagt det här med att det inte går att byta gmailkonto utan att gå tillbaka till fabriksinställningarna så har jag försökt ta nya tag..men, det verkar som att någon fortfarande driver med mig.

Jag vill, såklart, ha med mig alla kontakter och kalenderdata. Men döm av min förvåning (eller förresten, jag blir inte förvånad längre) när jag upptäcker att detta kräver tydligen både det ena och det andra i form av köp av backupprogramvara. Alltså, det går tydligen inte att backa upp i HTC Sync för att sedan återställa dessa kontakter/kalender.

Snälla, någon vänlig själ, säg att det inte är sant. Kan det verkligen vara så att HTC egen sync inte kan ta backup på de kontakter/kalendrar som finns i telefonen. Återigen måste det va någon som skämtar med mig..

Alltså, jag hade en P800 Ericsson en gång i tiden för sisådär 8 år sedan..tom den klarade detta fundamentala..

Återigen kära Hero-användare, väck mig ur denna mardröm..säg att det är ett skämt, kom sedan med en enkel beskrivning har jag med HTC-sync kan ta backup på min telefon..please..

En massa tonårsdravel om att jag borde inte fattar någonting och att Hero/Android är det bästa som finns undanbedes.
    Ge mig istället lösningen, om det nu finns en sådan.:confused::(:mad::eek:

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 468
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du åtkomst till det Google-konto som för närvarande är inlagt på telefonen?

I sådana fall är det inte mer komplicerat än att logga in på kontot genom valfri webbläsare och klicka "export" under "contacts" samt under "calendar".

Edit: Skulle kontakterna inte ligga på Gmail-kontot kan du använda ExportContacts eller testa contacts2sim

3. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

En mycket grundläggande uppgift att utföra är att masa sig iväg till HTCs officiella support och hämta senaste uppdatering av HTCsynk

Här:
    http://www.htc.com/europe/supportdownloadlist.aspx?p_id=283&act=sd&cat=all

Som man måste göra med nästan allt man köper som innehåller mjukvara.

(Iofs finns det något skumt som heter WIndowsUpdate som många brukar som inte besöker officiella supportsidor men då kan man få vänta tills MS får häcken ur vagnen :P)

5. snurreludde

snurreludde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Resignerad...

Kan bara med resignation konstatera att det inte går att på ett enkelt sätt ta en backup med HTC-Sync. Detta va den sista övertygelsen..den åker i papperskorgen, alt försöker jag byta bort den..trist..

6. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag förstår personligen inte hur svårt det kan vara att förstå att den här telefonen använder molnet som primär 'backup' och inte kopplingen till en PC - alltså, har du kalanderdata och kontakter i telefonen så finns dessa på Googles servrar och då i valfri webläsare på valfri dator inkl. din egen.

Om du vill ha en lösning som är 'bättre' integrerad med Windows (eller MS Office) så bör du kanske skaffa dig en Windows-telefon - alt. en som fungerar bättre med OS X, en Iphone, om det är så.

Men om du vill vara 'up to date' och använda servrar på nätet för 'backup' (istället för din egen dator där hårddisken rent teoretiskt kan überhaverera redan imorrn och din backup då inte längre existerar ändå) så är ju detta ditt val.

Sen vill jag inflika att om man är ovillig att acceptera hur saker och ting förändras så blir det svårare och svårare att leva och må bra för var dag som går.

Last edited: 27 dec 2009