Backup innan ICS uppdatering?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av fatjoe, 13 juni 2012.

1. fatjoe

fatjoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När X10 uppdaterades till 2.1 skickade SE med ett program för att ta backup på mobilen innan flashning. Vet ni om Sony erbjuder nåt liknande, eller låter en ta backup via PC programmet (vad det nu hette) den här gången??

Ska uppdatera en bekants mobil som vill helst inte bli av med alla SMS. Har heller ingen lust att roota eller köpa en dyr backup app för något man gör bara en gång :(

2. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag såg på Sony Mobiles forum att dom "rekommenderade" att göra en backup med PC Companion. Om du har lust så kan du ju kolla på forumet efter de inlägget. Du hittar det lättast genom att ta fram tråden där dom publicerar alla SI-nummer. Hoppas det gav svar på din fråga.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Backup ska man väl ändå göra rätt ofta? Är det bättre att bli av med SMSen pga att telefonen går sönder eller blir stulen än att bli av med dem pga en uppgradering?

4. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Backar man upp sms till datorn via PC Companion får man dem som textfiler där, men de går inte att flytta över till mobilen sen igen..

Finns flertalet appar i playbutiken för att backupa sms.. Har dock inget tips på någon bra då jag aldrig gjort det själv.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

fatjoe gillar detta.
  5. fatjoe

fatjoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu har jag uppdaterat telefonen till 4.0.4 och kan meddela att alla inställningar, SMS osv är kvar.

Jag använde PC Companion och gjorde förstås ingen wipe efteråt :)