Fråga: Backup på inställningar + diverse andra frågor..

Discussion in 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' started by pita, Jul 9, 2013.

1. pita

pita Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej..

Jag kör liquidsmooth 2.8 med 040713-2004-cm10.1-i9300-linux3085-BOEFFLA-temasek kerneln...

Jag har inte använt mina hörlurar på ett tag, testade idag och märkte att jag inte får ut något ljud ur högra "luren"... Testade hörlurarna i en annan enhet (dator, mobil) och då fungerade den perfekt. Testade även ett par andra hörlurar i telefonen, samma problem då... Testade att flasha om liquidsmooth 2,7 med samma kernel som jag körde då jag använde hörlurarna sist... Så jag har börjat att utesluta att det kan vara hörlurarna.... Får väl lämna in telefonen i värsta fall...

Sedan en annan sak... Ni som håller på och flasha om jämt o ständigt, hur gör ni med inställningar på telefonen? Jag har fastnat för liquidsmooth och kommer förmodligen att hålla mig kvar i det..

Finns det någon bra app som gör att inställningar, så som statusbar, ljudinställningar och sparas...?

MVH

Pita

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Titanium backup som gäller..!
    + I de flesta launchers så kan du ta backup på "utseende"..

pita likes this.
  3. pita

pita Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Alright, tack för hjälpen! :)

4. pita

pita Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Installade precis programmet, det jag egentligen vill spara är inställningar, så som taskbars, ljud osv osv..-. Inte alla program... Hur väljer jag bara inställningar? :)

5. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Säkerhetskopiera all systemdata,
    Enklare är det med "My Backup Root". Där kan du välja vad exakt du vill kopiera, sms, call log, inställningar, alarm osv och sedan också vad du vill ersätta. Med Titanium Backup kommer allt med oavsätt.
    Jag skulle dock råda dig att inte kopiera kontakter, jag gjorde det och fick massa strul med kopior som synkades mot mitt Google konto

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 5

Last edited: Jul 13, 2013