Fråga: Backup vid ROMbyte? (+kernelfråga)

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av jacobsven, 31 jul 2012.

1. jacobsven

jacobsven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Letade lite smått efter tråd som tagit upp frågan men hittade inte grundläggande nog.

Kör just nu NeatRom Lite på min Galaxy SII.
    När jag la in den så försvann alla mina gamla prylar (sms, samtalshistorik, och alla inställningar).

Är nu sugen på att testa en ny ROM och vill veta lite kring backup. Vad jag har förstått så kan man använda Titanium backup? Hur går man tillväga när man gör en bakcup vida Titanium och vad är det som backas upp?Vill givetvis har kvar så mycket som möjligt när jag byter rom, dvs. alla inställningar, widgets och appar och de saker som jag nämnde tidigare.

Bonusfråga: Exakt vad är en Kernel? Har förstått att det har med ROM att göra men inte mer än så. Vad är det, vad behöver man det till,skillnader mellan kernels och vad gör en kernel?

Har kört iPhone sedan gen. 1 (2007) och jävlar vilken befrielse det var när jag bytade till mig en S2:a. :)

2. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Titanium backar upp apk filerna + dess data.

För att backuppa sms, samtalshistorik, bokmärken samt wifi accesspunkter så kan man via titanium trycka på meny knappen o sedan välja säkerhetskopiera data till xml.
    Går också att backuppa/återställa t.ex [SMS/MMS/APN] Dialer Storage. Vet dock inte om det är kompatibelt mellan helt olika android versioner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kernel_(computing)

Har också haft iphone (dock bara en)... Vilken miss, aldrig mer. :D

jacobsven gillar detta.