Fråga: Bada med smartklocka

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Arn83, 16 jul 2021.

  1. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    46
    De allra flesta smartklockor är ju idag vattentäta, kan man tryggt bada med dem i såväl sötvatten som saltvatten om man inte dyker eller håller på med andra extrema grejer?
    Har en del av er här testat att bada med klockorna i havet? Har klockorna klarat sig bra? Några fläckar eller märken i armbandet?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Sådan typer av vatten bruka inte vara någon större fara, men vissa klockor även om det är vattentäta så ska man undvika typ schampo och tvål och kemikalier, men sedan även om det är vattentäta så har du råka gå in med klockan i dörrkarmen och stött till så kan ju vattentätheten bli sämre också.

    Min Ticwatch Pro 3 har jag på mig överallt där jag badar, bubbelpoolen, simbassängen, haven. men tar av mig den när jag duschar för inte få in schampo och tvål för det rekommenderas det inte av Ticwatch själva.
     
    Dadde och Kristy gillar detta.
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Mina Xiaomi-enheter jag haft genom åren har jag aldrig tagit av förutom vid laddning. Badat både i söt och saltvatten med dom dessutom.
     
  4. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Om jag minns rätt så är Apples ända riktiga ”no-no-rekommendation” att man inte djupdyker med Apple Watch eller ägnar sig åt högintensiva vattensporter så som vattenskidor.

    Jag har både badat (salt, sött och klor) och duschat med mina klockor sedan 5 ATM-klassen började komma.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Både badar o duschar med min Fenix 6X, tar endast av mig den vid laddning som händer ungefär var 20:e-25:e dag :)
     
    Ramboline och bernard gillar detta.
  6. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    46
    Låter ju grymt! Vågade inte använda min Huawei watch gt2 Pro när jag var på sol och bad semester pga oro att armbandet skulle bli fult men har köpt en MI Watch från en medlem här och det låter ju kanon att man tryggt kan bada med den, att inte veta klockan när man simmar och inte se sin puls etc kommer äntligen inte vara ett problem längre
     
  7. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Jag har inte testat pulsmätare i vatten själv, men jag inbillar mig att den riskerar få dålig kontakt när både armen och klockan är genomblöta. Någon som har testat detta?
     
  8. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    46
    Testade idag, fick info om avstånd, tempo, antal våndor, andel bröst vs ryggsim ingen puls dick
     
    Kristy gillar detta.
  9. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Går lätt kolla om klockan du har kan mäta puls i vatten genom ha den i duschen eller sätt klockan under vattenkranen blöter ner hela klockan och armen så ser du ju om pulsen mäter.