Badat med telefon (Note4), hjälp!

Diskussion i 'Allmänt' startad av elpa, 12 sept 2016.

1. elpa

elpa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Halloj!

Lyckades bada med min telefon i fickan i cirkus 20min. Körde telefonen direkt i ultraljudstvätt? och fick igång på den.
    Efter detta har jag ett väldans problem med batteritiden. Batteriet suger kanske 15-20% på en timme utan att jag använder den. Ibland mer, ibland mindre. Drar jag igång Flygplansläget suger den lika mycket. Upplever att om jag använder telefonen så dras batteriet ungefär lika mycket, kanske lite mer, än när jag låter den ligga.
    Har testat ett annat batteri också och får samma problem med det.

Vad tror ni det kan vara för fel?

Ska även tillägga att "Appar" i GSam Battery Monitor står för 78% av batterianvändandet och där är Android-system högst på listan med 33,5%. Vet inte om det betyder något för just mitt problem, men lika bra att skriva med det också.

Last edited: 12 sept 2016
  2. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Problemet är nog att du badat med den. Inte för att låta ironisk..
    Risken kan vara att telefonen med tiden kommer att fungera sämre och sämre ju mer saker oxiderar i den pga vätan.

elpa gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 198
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du låtit den torka ut helt? Lade du den i vanligt kranvatten i ultraljudtvätten? Eller använde du i alla fall destillerat vatten? Helst skulle man väl använt alkohol och sedan placerat telefonen i en påse med en torrboll+avlägsnat batteri.

Vattenskador är luriga. Tillverkarna brukar inte bry sig om att reparera dessa, utan kasserar dem bara.

elpa gillar detta.
  4. elpa

elpa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nae förstår att problemet är att jag badat med den :D. Men detta hände för lite över en månad sen och problemet med dåligt batteri har varit samma sen dess.

Badet skedde för lite över en månad sen och ultraljudstvättades direkt efter i Isopropanol (tror jag, inte helt säker)

bernard gillar detta.
  5. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Vatten är rena döden, det oxiderar komponenter och orsakar kortslutning lite varstans.

Men testa en nödåterställning bara för att, en olycka kan mycket väl följas av en annan, så en app kan också jäklas.

elpa gillar detta.