Bärbar dator för ca 8000-12000kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Obiti, 7 aug 2021.

1. Obiti

Obiti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Hej.

Söker mig en ny laptop som kommer att användas till lite blandade saker. Men mestadels vanligt surfande, streaming kanske lite spelade Lol eller kommande diablo.

Jag studerar teknik på högskola så kan va skönt att ha en dator som inte är alls för tung och klumpig tänker mig en 14-15'' och som är väl byggd och inte har massa lysande saker på sig.

Jag har dock redan beställt en Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14"
    https://www.elgiganten.se/product/da...dator-r5h16512

Beställde den för att processorn verkar vara väldigt bra samt att den är liten och smidig. Men jag har ångrat mig lite och har hittat några fler kandidater som är här nedan:

https://www.dustinhome.se/product/50...e-15-base-2020

https://www.mediamarkt.se/sv/product...0-1323761.html

https://www.inet.se/produkt/1966113/...n-7-16gb-512gb

Vad tror ni om dessa datorer?

Mvh

2. Obiti

Obiti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Någon som har tips ? :)

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 074
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, så vad du är ute efter är alltså en dator med en lite kraftfullare GPU utan att göra avkall på portabilitet?

Vad är minimikravet för prestanda vad beörör GPU:n? GTX 1650?

En nackdel med GTX 16xx visavi låt säga RTX 3xxx är att du går miste om DLSS, som är rätt värdefullt, även om antalet DLSS-titlar är rätt få i dagsläget.