Precis som jag sa kommer kameran att vara lite sämre (men riktigt bra, mycket bättre än på billiga kina-telefoner så som doogee/elephone/ulefone osv). Samsung har ju alltid bästa skärmen och kameran på marknaden så även skärmen kommer utan tvekan vara strået vassare även hos Samsung även om Mi5 kommer ha en riktigt bra skärm den med. Ingen IP-klassning är för de flesta inget viktigt men såklart ett plus att ha det. Å andra sidan saknar ju Galaxy S7 IR vilket Mi5 här har, för mig viktigare. Band 20 som saknas är viktigt om man bor ute på landet eller av någon anledning känner att man måste ha LTE de gånger man befinner sig ute i vildmarken. Vet inte varifrån du tog att mjukvaran skulle vara tveksam men den här helt klart minst lika bra som touchwiz.
Lite andra fördelar framför S7:
Snyggare design
Mindre döyta och bezels
Bättre stöd för custom roms (sd820 vs exynos 8890)
USB Type C
Troligen bättre bildstabilisering
Så i mina ögon är det helt klart samma liga, även om Galaxy S7 kanske passar bättre för vissa om man låtsas att bägge kostade lika mycket. Mi5 är ju den enda telefon utom Galaxy S6 och S7 som har UFS 2.0 vilket är väldigt viktigt för prestandan så mer eller mindre alla andra telefoner spelar i en lägre liga men Xiaomi hänger kvar på topp.
Last edited: Feb 27, 2016