Bästa 3g abonnemanget för tablet?

Diskussion i 'Motorola' startad av findus, 9 nov 2011.

1. findus

findus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har nyligen skaffat "Tele2 Surf för iPad", vilket är ett kontantkorts abonnemang, till min Motorola Xoom som kör Android 3.1 Honeycomb (från tillverkaren).

Har beskrivit hur jag får det att funka här: ”Tele2 Surf för iPad” på Android | Oscar Wahlström

Är det nån som vet ifall det finns något annat abonnemang som är billigare (1 GB, under 30 dygn för 69 kr)?

Fördelen med detta är att startavgiftern är 0 kr och det är ingen bindningstid.

Pliind gillar detta.
  2. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja, jag har ett Telia kontant kort. Där kostar det max 9 kr per dag. Tyckte det lät som det billigaste för mig som kör wifi 90% av tiden. De få ggr som jag kör 3G så är väl 9 kr inte så värst dyrt. Dock får man bara 1 mbit/sek och laddar man mer än 0.5 MB på en månad så blir man strypt till 57 kbit/sek.

Man kan även köpa ett så kallat årskort för 499 kr (41,58kr per månad). Då får man 0.5 MB per månad i ett år. Samma fart som ovan.

Prislistan finns här: http://www.telia.se/docs/prislista/mobilt/refill-prislista-from110923_tsp_1139.pdf

Tele2s abb har väl snabbare fart så det är väl därför det är dyrare och egentligen inte helt jämförbart men personligen tycker jag 1 mbit/sek är nog snabbt för att surfa, några youtube klipp mm. De få gånger jag inte är inom ett wifi nät.

findus gillar detta.
  3. findus

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Intressant!

Jag trodde jag hade kollat på allt som fanns. Det kan mycket väl vara ett bättre alternativ. 1 Mbps är väl också precis tillräckligt för att kunna kolla HD på youtube och andra video siter har jag för mej. Iofs räcker väl varken 1 GB (69 kr tele2) per månad eller 0.5 GB (telia) till att kolla på så mycket video.

Om man realistiskt ska kunna kolla på film har jag kommit fram till att tele2 medium student är det bästa (för studenter). Det kostar 99 kr per månad och har en limit på 10 GB.

Blir till att se hur mycket man surfar nu och ev ändra abonnemang/kontantkort efter behov.

4. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja man skall väl inte titta på några långfilmer över 3g med 0.5 mb i månan precis men som sagt vanlig surf och ett och annat skoj klipp som nån postat på FB är ju inget problem. Jag utgick från mig när jag valde givetvis.

Skall jag se på film på resande fot så slänger jag över det till minnet eller minneskortet.

5. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Beställde en XooM från Telia då jag ville ha ett mobilt surfabonemang då jag lessnat på att ta med mig både bärbar och surfsticka, mycket bättre så här, och har lagt till "medel surf med rabatt" så har 10GB månad, perfekt att ha då man behöver hålla sig uppdaterad, håller även på att skicka över min SGS till Telia då Tele2 bara är skräp som det är nu.

Edit: har 10mb ner, upp har jag inte kollat, men har full fart vart jag är en i huset.
    Mer än vad man kan kalla värdelösa Tele2 som knappt har nåt alls.

6. findus

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tele2 funkar hyfsat där jag bor. Har inte testat på så många andra ställen än.

En fråga, använder du då samma SIM kort som du hade i surfstickan i xoomen istället?

Hur mycket kostar abonnemanget?