Bästa allround tableten?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av unaz, 27 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hejsan, jag är på jakt efter en tablet som kommer användas till det mesta.

Den kommer ersätta fruns trasiga laptop bland annat för att kolla FB och mailen i princip. Barnen kommer vilja ha något att spela på och jag kommer nog spela lite på den också. Jag önskar att jag även kunde ha med den till styrelsemötena och anteckna med den, därför önskar jag att det fanns en bra tangentbordsdocka till den. Se på film i ändamålsenlig upplösning (alltså på skärmen och inte ut på stor TV som kräver full HD) vore skoj att kunna göra också.

De jag kollat på är Galaxy Tab 2 10,1 och Note 10,1 och jag tycker båda verkar riktigt bra! Dock tycker jag att priset på en Note 10,1 är lite högt. Asus har ju fina tablets där jag kan få till ett tangentbord på ett snyggt sätt men jag vet inte riktigt vilken tablet som är vad, jag dribblar bort mig i modellnamnsdjungeln så fort jag skall läsa här på forumet om dom.

Har sett att det även finns Ubuntu för vissa tablets vilket verkar awesome!

Det kanske låter som att jag borde köpa en netbook istället men själva tablet funktionen är det primära och sen är tangentbordsdelen bara ett stort plus. Finns det andra tablets som jag borde kolla in?

2. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har en asus tf300tg och är supernöjd. Använder den att se film, spela spel, anteckningar på föreläsningar och den funkar kanon att ha på styrelsemöten. Med dockan får du ju även ca 8h extra batteri tid.
    Tf300tg är 3g modellen. Finns även tf300t som är wifi-modellen.
    Asus är även duktiga på att uppdatera sin mjukvara till skillnad från många andra tillverkare.
    Den rekommenderas starkt.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

unaz gillar detta.
  3. ayne

ayne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag instämmer. TF300T/G är grym. går att använda till allt.

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Å jag styrker att tf300 e den bästa, enligt mig, tab du kan köpa idag. Särskilt för möjligheterna till tangentbord och den prislapp som kan jämföras med Note 10.1.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

5. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Instämmer på föregående talare att det är en Asus platta du bör ha. Har själv en TF201(Prime) som är nästan identisk med TF300 som jag är otroligt nöjd med. Fick den för 2750 på Blocket med tangentborddocka och allt sånt för en månad sen. Värt varenda öre! Extra plus är att den har microSD plats för extra lagring.

Ska du kolla film rekommenderar jag programmet DVD4X tror jag det heter, kan kolla upp när jag är hemma. Du installerar det på datorn, sätter in den DVD du vill ha som film på plattan, trycker på OK och efter 1,5 timma har du en MP4 fil med bra kvalité och möjligheten att ha undertext, funkar perfekt! :)

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2

6. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Beställde en idag... Hoppas den är så bra som ni fick den att låta! netonnet hade sjukt bra pris på bundle med tangentbord nu...

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hoppas inte du beställde en TF201 Prime, bara! Jag har en sån och jag kan inte vara mer missnöjd med skitplattan. Fanskapet kostade 5000 och fryser fast vid appnedladdningar och är typ obrukbar till appen laddats ner.

Jag har ännu inte vågat se film på den för jag bävar att den dör totalt om jag drar igång en bra film.

8. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nej då, den har modellnamn TF300T enligt Netonnet iaf.

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

TF300'n må vara lite sämre hårdvarumässigt sätt, men jag skulle mycket hellre vilja ha en sådan, eller en TF700. Nästa gång ska jag kolla upp en platta ordentligt innan inköp.

10. rotiz

rotiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vill bara påpeka att, som Prime-ägare själv, känner jag inte igen de här problemen över huvudtaget. Speciellt efter JB-uppdateringen så är det en helt fantastisk sak.

Att DU har problem behöver inte betyda att produkten är skit. Sen är jag medveten om att många har haft problem, men de flesta av de problemen är lösta vid det här laget.

11. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag uppdaterade till JB nån dag efter jag skrev det där och nu tycker jag plattan är bra. Den slöar dock fortfarande ner vid skrivning till det interna minnet men den är mycket rappare nu.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.