Bästa Andriod mobilen att köpa just nu?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av amirali, 20 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tja!
    Min kompis är ute efter en ny mobil och han har bestämt sig för en Andriod denna gång. Jag har själv sagt att Galaxy S2 är den bästa i marknaden, men vad tycker ni? Priset spelar ingen roll, bara att det är den bästa androiden i marknaden :D
     
  2. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja det beror ju på vad han menar med bästa. Galaxy s2 har ju den överlägset snabbaste processorn, tegra 2 har vassaste grafikchipet, galaxy s 2 ligger dock precis bakom.

    galaxy s2 är ju den med bäst och snabbast hårdvara, dock känns den som en plastig leksaksbil i handen, där är htc sensation betydligt bättre med sitt aluminium-skal. Lg optimus 3D är den bästa mediatelefonen med överlägset filmstöd och HDMI.

    Det är ingen jätteskillnad i ren prestanda mellan top-telefonerna, inte så att det märks. Man tar det man föredrar.

    Galaxy S 2 - Lite snabbare än allt annat och har bra mediastöd, dock extremt plastig

    Sensation - bäst byggd, skarpaste skärmen och bästa GUIt (htc sense menysystem). Dock sämsta dualcore processorn och sämsta mediastöd

    Optimus 3D - 3D är häftigt, bäst mediastöd och näst snabbast processor

    Optimus 2x - snabbaste grafikchipet och är ganska välbyggd och andas kvalitet (sällsynt på androider). Enda anledningen att välja denna är för att den är markant mycket billigare än resten, trotts likvärdig prestanda.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  3. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Det där är tyvärr en myt som vägrar dö. Bara för att det är nvidia så tror alla att grafiken är bra vilket inte stämmer. Tegra2 var tidigt ute med dualcore men är idag en ganska gammal plattform (GPUn är samma som sitter i tegra1 till och med). Samsung exynos är mkt bättre på alla sätt.

    "Tegra2 is not winning anything except advertisement on tech sites.
    the CPU part lacks NEON and no DDR3 support
    GPU is medicore and similar to the performance of last generation Hummingbird"

    [GPU] Tegra 2 vs Exynos - xda-developers

    Där kan man läsa lite mer om man är intresserad.
     
  4. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Galaxy S2 VS HTC Evo 3D skulle jag säga
    LG skulle inte jag köpa förren dom blir bättre på mjukvara, tycker dom känns som xperia X10 serien.

    S2 och Evo 3D har väldigt snarlika specs förutom att S2 har 16Gb inbyggt minne och är väl lite snabbare men vet ej om det märks särskilt mycket. Sen som namnet antyder så har ju Evo 3D stöd för 3D, tyvärr så värkar inte Evo 3D klara av highprofile så är det mediastöd man vill ha så är S2 överlägsen.

    Sen ska vi inte glömma bort skärmen på S2:an, helt underbar kort sagt. Läsbar utan problem i solljus och svärtan är perfekt.

    Så kortfattat, vill man ha en telefon som känns som att den kommer hålla och är i aluminium så är nog HTC det bästa, då är det att välja mellan 3D eller sensation väldigt lika dock har 3D lite mer minne(ram) och 3D.
    Vill du ha den bästa mediatelefonen så tycker jag helt klart S2 slår allt :)

    Edit: Var en som sa att Optimus 3D hade bäst mediastöd, läste igenom prisjakts uppgifter om den och där så står det inte att den har stöd för .mkv filer vilket S2 har.
     
    Last edited: 21 sept 2011
  5. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Njae jag skulle nog faktiskt säga HTC Sensation (nyligen partisk i frågan dock men efter MASSOR med efterforskning! ;) )

    Jag skulle säga att vad Samsungen vinner på hårdvara (i form av något bättre kamera, minne och något vassare CPU) vinner HTC på med sin kvalitet och sitt interface (Sense).

    När det kommer till CPU'n har Sensation fler pixlar att skyffla pg a sin upplösning och desutom arbetar de olika processorerna olika. Samsungen kör alltid med båda kärnor, HTC'n växlar och har bara igång båda när det behövs. Personligen tror jag Samsungens ändock är något vassare, men inte på något sätt överlägsen HTC's qualcom processor.

    När det kommer till grafik vinner HTC'n relativt enkelt med sitt Adreno 220 chip över både mali-400 och Tegra 2 enligt olika tester etc på nätet.

    Så frågan är inte helt lätt! I slutänden skulle jag nog säga att när det är så lika hårdvarumässigt slutar det med vilken känns bäst för just dig? För mig var det Sensation, för en annan Samusung! :)
     
  6. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    De tester jag tittat på som ENBART testar GPUn drar galaxy S IIs gpu och nvidia tegra 2s hyfsat jämt, skiljer lite i vissa tester. Att samsungs är MYCKET bättre är en sjuk överdrift, säg att de är lika så kan jag hålla med. Sen är samsungs processor snabbare vilket kan påverka.

    Nvidia jobbar ju samtidigt på att få spelutvecklare att optimera för tegra 2, vilket även ger en fördel i de spel som är optimerade.

    Jag hävdar att skillnaden mellan tegra 2, samsung chip och qualcomms chip är så små att man inte märker den (den som drar kortast strå är i så fall qualcomms chip i sensation, som kör på arm8 eller vad det kallas, medans de andra kör 9) förutom i rena tester, kommer aldrig komma ett spel som inte en av dem klarar av om de andra kan hantera det (förutom rena tegra 2 spel som redan finns idag)

    Tegra 2-enheter är dessutom ganska mycket billigare, mer bang for the buck helt enkelt.


    Om jag själv fick välja exakt vilken android-lur som helst just nu så skulle det vara Sensation i så fall, klarar inte av billig plast (galaxy S-2)... Skarp skärm dessutom och nu kan man ju spela MKV-filer på den!

    Hade samsung skippat leksaks-plasten i galaxy S II hade den varit självklar, snabbast och dessutom har den gpu-accelererad webbläsare vilket ger iphoneflyt till skillnad från ALLA andra androiders laggande
     
  7. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Vad menar du? Har SGS2 gpu-accelererad webbläsare?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jovisst är en SGS2 "plastig"... som min Samsung fjärrkontroll till TVn...:teeth:

    Sämsta Dual-Core ???

    "Befriade" lurars kärnor gör hackebiff av en SGS2 eftersom man fått fart på båda kärnorna.

    Sensation är som standard underklockad men det har ändrats med XE-versionen där CPUn körs med rätt hastighet.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.