Fråga: Bästa Android-paddan vs Ipad 3

Diskussion i 'ASUS' startad av Samurai237, 7 maj 2012.

  1. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej!

    Det ska införskaffas en surfplatta till min pappas jobb som ska användas till program som visar ritningar i 3d.

    Valet står mellan den bästa android-plattan och en iPad 3. Då Asus T P verkar vara den snabbaste/mest kraftfulla plattan i Android-lägret passar kanske tråden bäst in här.

    Vilken är egentligen bäst för tyngre 3d-program?
     
  2. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tror inte det kommer vara hårdvaran som i första hand sätter begränsning utan istället om det finns mjukvara som klarar av att visa 3d formaten som är relevanta. Play verkar ha en del CAD program, men en vild gissning är att det finns fler alternativ i Appstore.

    Hårdvarumässigt är vad jag vet iPad3 kraftfullare än någon tillgänglig Android-platta. Likaså är skärmen betydligt mera högupplöst än vad som finns med Android. Slutligen tror jag att iPaddans mer kvadratiska format är att föredra för visualisering och demonstrationer framför brevlådeformatet som andra plattor har.
     
  3. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med. Ipad3 är både kraftfullare och har en bättre skärm för ändamålet.

    Om de däremot får för sig att göra mer med plattan och faktiskt vill ha den som arbetsredskap så kan transformern vara intressant.

    Rent generellt hänger inte tillverkarna som använder android inte riktigt med apple när det gäller surfplattor. För några få personer är t.ex. transformern bättre än ipad3 men för de allra flesta så tror jag att ipad är ett bättre köp. Den är dessutom billigare.