Bästa androiden hittils??

Discussion in 'Allmänt' started by PCA, Dec 18, 2010.

1. PCA

PCA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom jag ska köpa ny mobil så har jag sökt, letat och läst(mycket på detta suveräna forum). Kom till slut fram till DHD eller Iphone 4.
    Min hjärna säger Iphone 4, mest för att jag är okunnig vad det gäller mobiler och att Iphonen verkar "enklare" men varför lyssna på den så jag bestämmde mig till slut för DHD:D
    När jag gjort detta så dyker det upp info. om Nexus S, suck, det var två saker som gjorde mig tveksam till DHD och det är kameran och batterit. Dessa verkade vara bättre på Nexusen.
    Men det kommer alltid nya bättre så det spelar egentligen ingen roll, men vad är det som gör Nexuxen till den bästa?
    Har inte det en hel del med OS att göra?
    Skulle inte t.ex. en DHD med Gingerbread vara en bättre mobil?
    Vad jag förstår kommer man att kunna uppdatera DHD:n med Gingerbread.
    Kanske är detta dumma frågor för er men jag är som sagt ganska nu i denna världo_O
    Patrick

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Köp du en DHD du kommer säkert bli nöjd med den. Nexus S har fördelen att den kommer få allt nytt som kommer till android först. Anledningen till detta är för att Google vill att alla som utvecklar för android ska ha de senaste sakerna så det hinner utvecklas nya roliga appar som utnyttjar det innan alla får uppdateringen. Hoppas jag gav dig lite svar.

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Mycker är ju smaksak. Jag kommer att köpa Nexus S när den kommer. :) Det är ju en Google-lur och kommer få nya versioner av Android snabbt, och att det är Vanilla! Sedan är det en grym lur rent hårdvarumässigt, som slår både iPhone 4 och Desire HD på fingrarna.

Det finns en del länkar till olika recentioner här på forumet om du är nyfiken.

4. PCA

PCA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag har läst om den och tror lite som du, men är det säkert att den kommer till Sverige? Vad betyder Vanilla?
    Patrick

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Samsung har sagt att den kommer till Sverige tidigast mars. :)

Vanilla betyer orginal. Dvs du har inget annat pålagt gränssnitt som t.ex HTC SenseUI.

6. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade lätt köpt en Nexus S om jag skulle köpa en Android-lur nu. Om du vill vänta och se vad som kommer i framtiden skulle jag tipsa om CES som är en teknikmässa som sätter i gång i januari där mycket nytt kommer utannonseras.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Sluta vara virrig. Det finns ALLTID något som är bättre på något.

För mig var en X8 bättre än iPhone 4 och Nexus S tillsammans. Jag vill inte ha så stor skärm vilket jag skattar högre än mer RAM, CPU och GPU.

Du har en jävligt bra telefon men hur du än vrider och vänder på det kommer någon telefon alltid vara bättre på något.

(Min är bättre än din på att vara liten, bra batteritid med mera ;) )

8. PCA

PCA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo det kommer alltid nya modeller, den ena bättre än den andra:mad:
    Ok Vanilla innebär alltså att ingen "tillverkare" har varit och petat i OS:et eller vad man ska säga:ehm:
    Är som sagt liiiite novis.
    Men kommer man att kunna installera Gingerbread på DHD eller? Om det går får man inte då en Vanilla då? Eller hämtar man uppdateringen på HTC:s "sida"?
    Flera dumma frågor, men hoppas ni har förbarmande med en oinsatt typ som ska ut och skotta snö för andra gången idag:cry:
    Patrick

9. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

HTC har än så länge inte direkt varit snabba att komma med uppdateringar till deras telefoner så om Gingerbread är viktigt för dig så tänk på att du kan få vänta ett bra tag innan du får det.

10. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Detta är ju lite sanning med modifikation. Eller kanske ska kalla det modellberoende. Det tog ju inte speciellt lång tid för oss med Desire att få 2.2 när det kom. Jämför det med när t.ex Samsung släppte 2.2 till sitt flaggskepp. För att inte tala om Sony Ericsson som kanske inte ens kommer så långt någonsin med sina modeller.
    Nu är ju inte våra Desires top of the line längre och får då kanske räkna med lite längre fördröjning om vi ens får det, men DHD får nog Gingerbread ganska snart.

11. PCA

PCA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nja viktigt med Gingerbread vore väl att ta i, vet knappt vad det innebär, men jag misstänker att jag kommer att intressera mig mer och mer(brukar kunna bli så:D ) kommer jag nog att vilja ha det senaste. Och enligt vad jag läst så verkar det lovande.
    Vad är "lång tid" i er värld?
    Finns det någon fördel med t.ex HTC jämnfört med att ha en med vanilla?
    Patrick

12. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    För oss tog det väl runt 1 månad och för övriga ca 6...
    Någon fördel med HTC Sense eller Samsungs variant, njäe inte direkt mer än att det är snyggare out of the box. Men det tröttnar man på och lägger in annans launcher så småningom. Så nej de telefoner som kör vanilla har ju fördelen att där behöver inte tillverkaren jobba med att implementera sitt eget UI innan de kan släppa uppdateringar.

13. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

De lär väl fortfarande behöva anpassa operativet till hårdvaran vilket betyder att det inte finns någon garanti för att en telefon med vanilla blir uppdaterad snabbare om det inte är en Nexus

14. PCA

PCA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja nu kan jag snart inte vela längre, har lagt undan en DHD till imorgon. Den sista de hade:) Har lite ångest över att jag kommer till stora delar vara hos mina föräldrar över jul, de har uppringt internet:( Gissa om det går toookfort.....
    Jag misstänker att jag kan komma att behöva lite råd och hjälp av forumet med nya luren.
    Patrick

15. losculés

losculés Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sjlvklart är det Samsung galaxy S eller Nexus S. Inte direkt någon skillnad mellan SGS och Nexus S. Jag har både SGS och DHD och måste säga att DHD är rätt så kass. Urvattnade färger, batteriet dör på 7 timmar osv.

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Fast det är ju en iofs jäkla skillnad på Nexus S och SGS...

17. losculés

losculés Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jäkla skillnad? En jäkla skillnad är det ju inte.

Samsung Galaxy S - 122 x 64 x 9.9mm (118g)
    Google Nexus S – 123.9 x 63 x 10.9mm (129g)

Samsung Galaxy S – 8/16GB, microSD expandable
    Google Nexus S – 16GB, NO MICROSD support

Samsung Galaxy S – 4-inch, 800 x 480, Super AMOLED
    Google Nexus S – 4-inch, 800 x 480, Super AMOLED

Samsung Galaxy S – 1GHz Cortex A8 (Hummingbird) processor + 512MB
    Google Nexus S – 1GHz Cortex A8 (Hummingbird) processor + 512MB

Samsung Galaxy S – 5-megapixel, front facing, 720p video capture
    Google Nexus S – 5-megapixel, flash, front facing, 720p video capture

Samsung Galaxy S -Bluetooth v3.0 with A2DP

Google Nexus s -Bluetooth v2.1 with A2DP

Visst, Nexus S har blixt något SGS inte har och uppdateringar lär komma snabbare till Nexus s.

Last edited: Dec 21, 2010
  18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

och nexus s har inte 720p inspelning

19. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

De erkänner åtminstone, inget fusk som alla andra.

20. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänker mycket på en artikel som skrevs här för ett tag sen. I den tydliggjordes vilken häxjakt det har blivit på uppdateringar, bara för att vi vet att Android fortfarande utvecklas.
    Skitkul med uppdateringar och utbyggningar av ett otroligt kompetent, potent och framförallt roligt system. Synd bara att vi aldrig blir nöjda.

Jag trivs superbra med 2.2, dels för dess stora förändringar med JIT-kompilator, WiFi hotspot o.s.v.

Jag tycker nog nästan man ska se detta (2.2 "FroYo") som en standardversion av Android, då den har vad konkurrenterna har och en hel del mer därtill och att man ska se kommande versioner som bonusar :)

Sen håller jag med det Dirk Diggler sa, en X8 är bättre än en iPhone eller SGS om man vill ha en liten men kompetent telefon. Fick hem en igår och tycker den är sjukt tuff, utan att ens startat den.

Android står för mångsidighet (hade nästan velat sätta ett likamedtecken däremellan) så frågan borde egentligen ställas till dig själv och ändras till "Vilken är den bästa Androiden för mig?"