Bästa appen för skapande av/redigering av PDF-filer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 12 dec 2023.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 007

MINA ENHETER

Jag behöver en Android-app som kan hantera PDF:er på lite olika sätt. Sammanfoga olika PDF:er till ett enda dokument, flytta om sidor, kunna infoga sin egen underskrift (gärna antingen om man skriver under med sitt finger direkt på mobilskärmen, eller om det går att "klistra in" en bild av sin underskrift i ett dokument). Vanlig textredigering vore ju bra, samt möjlighet att rotera sidor, gärna också att man kan radera innehåll i dokumentet på ett säkert sätt, så att det inte ligger kvar i något annat lager i filen och kan återskapas.
    Men viktigast är nog underskrift-funktion och sammanfoga flera filer till en.

Jag har inget emot att betala en avgift i Google Play, om appen verkligen gör sitt jobb bra. Helst ingen reklam, och modernt gränssnitt.
    Något förslag på app? Finns ju massor, det tar emot lite att testa sig fram när någon säkert redan har skaffat sig en favorit. Jag antar det är fler än jag som har detta behov. Börjar bli trött på webbsidor i stil med "edit pdf online", som antagligen sparar ohälsosamt mycket data i obskyra syften, efter att min redigering är klar ;-)
    Ska tillägga att jag kör Chromebook, kan därför inte använda de sedvanliga program som vissa antagligen kör. Därför önskar jag en Android-app, som kommer funka både på dator och telefon för mig.

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 362

MINA ENHETER

Adobe finns till android telefoner, vet dock inte om det finns till Chromebooks.

Annars känns det vettigt med "standard" som används av alla på pc.

3. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Xodo verkar bra men finns tyvärr inte till Chromebook (åtminstone inte i min Chromebook)...

Foxit brukar annars rekommenderas av många och finns till Chromebook.

bernard gillar detta.