Bästa backup appen?

Discussion in 'Allmänt' started by Droid_281, Jul 22, 2010.

1. Droid_281

Droid_281 Guest

Söker den dom är bäst helt enkelt för att kunna backa upp sms/mms appar inställningar m.m för att kunna återställa snabbt och smidigt efter att ha flashat in en ny rom..

2. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Titanium Backup - gratis
    Mybackup Pro - 30 dagars prövotid

3. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Titanium Backup är väl bäst?

4. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, den kan säkerhetskopiera mest saker. Nackdelen är dock att telefonen i fråga måste vara rootad.

Inte root: MyBackup
    Root: Titanium Backup

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Rekommenderar SMS Backup & Restore om man bara behöver säkerhetskopiera sina SMS, kräver inte root.

6. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

MyBackup Pro utnyttjar att telefonen är rootad (om den är det förstås...) och tar backup på fler saker än på en orootad telefon. Den har fungerat mycket bättre för mig än Titanium när det gäller att återställa inställningar så jag rekommenderar att man provar bägge.

7. Droid_281

Droid_281 Guest

Ja har rootat och testat båda, titanium fatta ja inte så mycket av och det hängde sig när ja försökte göra en backup. Mybackup verkar funka vettigt, har gjort en backup nu men inte behövt att återställa ännu då jag har kvar senaste romen jag flasha in.

Undrar dock hur man ska göra om man vill köpa det? Finns det nåt smidigt sätt att få tillgång till betalapps nu då man har rootat?

8. firetech

firetech Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

9. Droid_281

Droid_281 Guest

10. firetech

firetech Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle nog rekommendera att du testar i Titanium att trycka "Problems?" och sen "Yes, do it" för att ladda hem en version av busybox shell (som Titanium använder för att göra backup:en) som är känd att fungera bra med Titanium. Det kan vara det som orsakade hängningen. Titanium är trots allt gratis, och har fungerat utmärkt för mig! :)

11. Droid_281

Droid_281 Guest

Har precis flashat in en ny rom och allt gick nästan flefritt förutom backuppen av appar som inte funkad särkilt bra med MyBackup :( allt annat kom tillbaka men det hade ju varit smidigt om man slapp ladda ner och omintallera apparna igen.

Vet inte men det känns som om problemet ligger i AP2SD+ som gör att det inte går att återställa sina appar eftersom dom ligger på minneskortet. Dom som fanns kvar i interna minnet återställdes dock.

Får väl ge titanium en chans till då, det ja inte riktigt fatta var hur man valde att backa upp allt? Fanns liksom lite väl många alternativ att välja :(

12. Droid_281

Droid_281 Guest

Någon som har lust att förklara hur man använder titanium lättast? Har donerat en peng och har fått tillgång till hela programmet.

Vilka grejer är det man ska kryssa i när man gör backuppen?

13. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Jag kör också fullversionen. Tryck på menu och batch. Sen väljer jag backup all user apps. System data hoppar jag över då det kan skita sig när man testar nya ROMar.

14. Droid_281

Droid_281 Guest

Det var precis min tanke, men en undran backar den upp sms/mms och övriga inställningar?

15. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Nej inte om jag gör som jag gör. Väljer man att ta med system data kanske den gör. Jag minns inte. Någon annan som testat?

16. Droid_281

Droid_281 Guest

Jo men då får man med massa annat skit som man inte vill ha med när man flashar in en ny rom :( vet ju inte vad man ska kryssa i och inte...

17. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    För att backupa så brukar jag välja system+user apps, dock så avmarkerar jag alla som är markerade med rött (system app som inte brukar göra någon skillnad, observera att dessa så kopieras endast data), alt endast väljer saker som är gröna (bra systeminställningar att ha som sms, apn, settings, kalender, contakter, samtalslista mm.) och vita (vanliga user apps)