Bästa kameran på nya/kommande Androidlurar

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hero, 27 feb 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hero

Hero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Har en Hero och tar mycket bilder.
    Kameran är bra i dagsljus men genom-usel vid mörker.
    Räcker att gå inomhus för att bilderna ska bli urdåliga

Tänkte byta upp mig snart.
    Vilken Androidlur ska man då ha? Nexus/legend/desire ....?

2. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Fanns väl en del "premiärbilder" ifrån Desire som såg riktigt bra ut, Googla, om de nu verkligen var ifrån den telefonen. Annars är ju SE bra på kameror, x10:an allltså. Dock tycker jag linsen för censorn på x10 ser ovanligt liten ut, vilket inte bådar så gott kan in verka negativt på färgåtergivning skärpa och ljus.

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag är också nyfiken på vilka telefoner som har de bästa kamerorna. Kan någon av dem ersätta min digitalkamera av kompaktmodell?

I så fall kan det ju vara idé att lägga lite mer pengar på telefonen, om man slipper köpa ny kamera.

En bra kamera för mig innebär att den måste kunna ta ok filmer också.

Någon som har några tips på bra kameramobiler som kan ersätta kompaktkameror??

4. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Riktigt bra kameror på telefoner finns inte riktigt. Det bästa man kan köpa idag är väl egentligen Nokia N8. Då lämnar ni ju dock Android och går över till Symbian.

Det finns enligt min mening ingen Androidtelefon som tar bar bilder i mörker, LED-blixt duger helt enkelt inte. Motorola Milestone XT720 har förvisso Xenon-blixt och lovande hårdvara men tar enligt de flesta recensenterna ändå inte jättebra bilder.

Kanske värt att vänta på denna istället?
    https://swedroid.se/altek-leo-kameramonster-pa-14-megapixlar-pa-vag-till-europa/

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kanske bäst att vänta, köpa en billigare telefon och nöja sig med det.

Jag testade kamerorna på Samsung Galaxy S och HTC desire idag. HTC hade LED-blixt, Galaxy inget.

Bilderna blev ungefär lika bra, men med blixt på HTC blev de vita partierna lysande vita och bilden helt förstörd på ett annat sätt (än det gryniga som blir av för mörkt).

Kameran verkar ju klart duga bättre än den jag har (p990i) eller galaxy 5, så frågan är om man ska satsa på en något bättre kamera som duger till lite (och betala 2 000 kr mer för telefonen) eller om man ska satsa på en skitkamera i en billigare telefon som duger gott med alla andra funktioner.

Svårt. Jag har lite tid på mig att fundera eftersom jag väntar på Galaxy 4...

P.S. Samsung Galaxy S kändes MYCKET gedignare än HTC desire. Såg snyggare ut, kändes bättre i handen, var enklare att navigera i o.s.v. HTC Desire kändes billig, i samma klass som wildfire ungefär.

6. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Både Galaxy S och Desire har dugliga kameror i dagsljus. Inget man vill förstora allt för mycket kanske men klart tillräckligt för att föreviga ett minne. I mörker blir de dock obrukbara som du säger.

Jag hade exakt samma problem som du hade för ett tag sen faktiskt. Problemet är bara att du inte riktigt kan få en mycket bättre telefon genom att pröjsa 2000 kr till. Desire HD sägs ju ha duglig kamera och ligger på 8 mp, men å andra sidan är det LED-blixt där med vilket gör den dålig i mörker (även om det är dubbel sådan). X10:an har väl lite bättre kamera än både Desire och SGS men å andra sidan är den dels fortfarande inte särskilt bra och dels är telefonen i övrigt sämre.

För min del slutade det med att jag köpte en Galaxy S på "prov". Samtidigt håller jag mig uppdaterad om vilka nya mobiler som är på g och är inte främmande för ett byte så fort en vettig kameratelefon som passar mig kommer. Så länge kan jag bara säga att jag som telefon betraktat är riktigt nöjd med den.

7. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack, bra inlägg.

8. SofAn2010

SofAn2010 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde precis som du, med den skillnaden att jag nöjde mig med en Samsung Galaxy Spica som jag fick för ett otroligt bra pris. När det kommer en Android-telefon med lika bra eller bättre kamera som min förra mobil, en SonyEricsson C901, då byter jag upp mig !

9. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mmm, det är ju också en variant helt klart. För min del hängde det mer på att det var första gången med Android och då ville jag testa det på riktigt. Om systemet inte skulle vara något för mig resonerade jag som så att jag nog till en blott mindre förlust skulle kunna byta till mig en Nokia N8

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.