Bästa kontantkortet ink. Surf?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av LaRoux, 21 apr 2012.

1. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är totalt vansinnig på Tele2/comviq.

I December -11 löpte våra 3 abb. Ut. Tyckte det blev dyrt med räkningar runt 750kronor var för mig och min sambo så vi köpte varsin telefon kontant (Arc S) och skaffade Comviq kort med sköna nummer så att säga.

Tankat Poppis 85 2x eller 185 och klarat oss på det. Jag köpte något pluspaket för 149 en månad vilket gav mig 5gb surf så jag skulle streama lite fotboll vilket gick kanon. Vi använder telefonerna rätt lite till att ringa, hon surfar dock en hel del.

Senaste veckorna har dock Tele 2 ändrat(?) prisplanen för hur surfen fungerar. 6kronor/100mb/dag och sedan 99öre per mb.... Igåt tog 85kronor slut för henne på ca 5 1/2h. Datamängden stämmer, men från runt 230:- max till samma som för våra abb känns sådär...
    Tidigare hade de maxtaxa på 6kronor/dag, snacka om skillnad.

Så nu undrar jag - har ni tips på bra kontantkorts prisplan? I värsta fall får vi skaffa abb. Igen men helt ärligt så är ingen av oss spec sugen på det.

I väntan på ny telefon så är det väl inte akut för min del (ville ha xperia s och sålde arc s men en kollega skaffa den och jag är tyvärr inte alls sugen längre) men för min sambo så är det katastrof nu.

Sent from my U20i using Tapatalk

2. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 596
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej titta på telenor dom har alla varianter på olika kontantkort, dessutom ingår frisurf, dom har inget tak på hur mycket du får surfa, jag vet att det kommer komma kommentarer ang frisurf, men jag och min barn har tok tankat upp mot 50 GB och inte fått hastigheten strypt, ha en trevlig helg

3. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    dom skriver på sin hemsida att dom har rätten att strypa hastigheten över 15gb, huruvida dom gör det är en annan sak men som alla andra operatörer kan dom strypa den!

4. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Ingår frisurf så fort man tankar kontant kortet eller måste man köpa /tanka något speciellt?
    OM inte, vad är det minsta man kan tanka?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Telenor har ett abonnemang för 79:- per månad som ger 3 Mbits och (minst) 15GB/månad. Fast det ligger under telefoni, inte mobilt bredband.

x10_minipro gillar detta.
  6. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fast nu talade vi ju om kontantkort och inte abonnemang.

http://www.telenor.se/privat/kontantkort/plustjanster/fri-surf-1-mbit.html#T47553_1

Är den plustjänsten jag hittar, men frågan är varför man skall skaffa det om man tar tex.

http://www.telenor.se/privat/kontantkort/snacka-mera/index.html#T48217_2

Och laddar på med 200;-

För jag hittar inte vad maxgränsen för datatrafiken vid en sådan påladdning, 15gb där med?

x10_minipro gillar detta.
  7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    3 har ju kontantkort, laddar man på med minst 200kr/månad, oavsett prisplan) så ingår fri surf (2GB upp till 6mbit/s därefter stryps hastigheten, dock kostar det inget extra att surfa). Laddar ni på med 3Vänner så ringer ni gratis till varandra (öppningavgift på 0,69kr tillkommer dock), sms och mmsar gratis gör ni om ni tankar 200kr eller mer.

Comviq kör ju med liknande nu förtiden, surf ingår (0,2GB/tankning) för poppis 185, därefter återgår det till vanlig prislista. Tankar du poppis 295 ingår 2GB sruf för att sen återgå till vanlig prislista. 0,2GB är förövrigt ingenting. Jag tror att Comviq inte är till för dom som använder mobil till att surfa.

3 har ju ett abonnemang som kanske skulle passa er, 3Surf Duo utan bindningstid, 3 månaders uppsägningstid. Det kostar 399kr/månaden för två personer/simkort. 20GB surf ingår att dela på i hastigheter upp till 32mbit/s. Blir ni vid ett senare tillfälle intresserad av någon telefon så är det ju bara att binda abonnemanget. Nu efterfrågades inte abonnemang, men jag tror att det skulle kunna passa er.
    PRISLISTA
    Månadskostnad 399 kr
    Datahastighet (nedlänk) upp till 32 Mbit/s
    Datahastighet (upplänk) upp till 4,6 Mbit/s
    Fri surf/månad* 20 GB/mån
    Öppningsavgift/samtal 0,99 kr
    Samtalskostnad/minut 0,39 kr
    SMS 0,39 kr
    MMS 1,39 kr
    Videosamtal inom 3 0,69 kr/min
    Videosamtal till övriga nät 5 kr/min

-Skulle det kunna passa er? Det låter som att ni surfar ganska mycket, och om jag förstod det rätt så ringer ni inte så mycket?

8. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

Det där med fri surf för fast månadskostnad är nog främst för dem som inte laddar sitt kort minst var 30e dag. Själv har jag en sådan plustjänst och tycker att det känns ganska bra att inte behöva bekymra mig över hur länge sedan det var jag senast laddade mitt kort, det räcker att hålla koll på saldot. Till saken hör också att jag ringer väldigt lite, större delen av min månadskostnad är just den fasta surf-kostnaden. Dock valde jag till den plustjänsten innan de införde att man fick 30 dagars fri surf vid laddning.

Nu med denna plustjänst dras kostnaden varje månad vare sig man har laddat eller ej. Man hade ju kunnat önska att det inte skulle dras någon månadskostnad på 30 dagar efter laddning, men så är det alltså inte.

m v h Henrik

9. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag ringer mer än jag surfar och hon tvärt om, hon kanske ringer två längre samtal i veckan max, säg 20minuter vardera och några få strösamtal till typ dagis eller någon vän etc. Medans jag kanske ringer det dubbla, max.

Comviq var perfekt, men jag har sett nu att det efter denna tråden och även en som någon skapade på flashback har blivit shitstorm på deras facebook.

Tres kontantkort, när de stryper hastigheten, är det ändå surfbart så att säga? Jag har hur som helst trotts innerligt hat mot telenor lagt in om portering till dem för att testa. Min sambo vägrar men funkar det bra har hon väl inget val.

Tack för info!

Edit; kolla deras facebook site; en bit ned finns det ett inlägg från någon nille nirre eller nått just gällande surfan. Svaret han får och hur han accepterar det är fan skrämmande.

Sent from my U20i using Tapatalk

Last edited: 22 apr 2012
  10. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dom stryper hastigheten till 64kbit/s...så surfbart ja, användarvänligt (om man inte har väldigt gott om tid) nej :)

Kolla på 3Mini, också ett abb dock, men det är väldigt lågt pris på det :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    jaa detta är intressant är också ute efter något liknande, är dock inte intresserad av att binda mig till någon abbonemang utan tänkt använda den i min surfplatta för endast surf

12. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Utan modem brukar alla bredbandsabonnemang gå att få utan bindningstid, dock med någon månads uppsägningstid :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

13. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fler som uppmärksammat det hela på deras facebook, inget svar ännu.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2