Är totalt vansinnig på
Tele2/
comviq.
I December -11 löpte våra 3 abb. Ut. Tyckte det blev dyrt med räkningar runt 750kronor var för mig och min sambo så vi köpte varsin telefon kontant (Arc S) och skaffade
Comviq kort med sköna nummer så att säga.
Tankat Poppis 85 2x eller 185 och klarat oss på det. Jag köpte något pluspaket för 149 en månad vilket gav mig 5gb surf så jag skulle streama lite fotboll vilket gick kanon. Vi använder telefonerna rätt lite till att ringa, hon surfar dock en hel del.
Senaste veckorna har dock Tele 2 ändrat(?) prisplanen för hur surfen fungerar. 6kronor/100mb/dag och sedan 99öre per mb.... Igåt tog 85kronor slut för henne på ca 5 1/2h. Datamängden stämmer, men från runt 230:- max till samma som för våra abb känns sådär...
Tidigare hade de maxtaxa på 6kronor/dag, snacka om skillnad.
Så nu undrar jag - har ni tips på bra kontantkorts prisplan? I värsta fall får vi skaffa abb. Igen men helt ärligt så är ingen av oss spec sugen på det.
I väntan på ny telefon så är det väl inte akut för min del (ville ha xperia s och sålde arc s men en kollega skaffa den och jag är tyvärr inte alls sugen längre) men för min sambo så är det katastrof nu.
Sent from my U20i using Tapatalk
Click to expand...