Bästa kontantsurfet?

Diskussion i 'Samsung' startad av pjw, 4 okt 2011.

1. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej alla! Så har jag skaffat en Samsung Galaxy tab 10.1 och jag är verkligen supernöjd. Tidigare hade jag en Archos 101, men den kändes ofärdig utan Android 3.

Jag har köpt 3g-varianten och nu vill jag givetvis kunna surfa lite då och då. Hemma sitter jag med wifi, men på väg till jobb och föreläsningar vore det bra med 3g. Jag har testat comviqs kontantsurf och platan accepterar kortet utan problem. Dock tycker jag det är dumt att betala för dags-, vecko- eller månadssurf då ju pengarna "bränner inne" om man inte nyttjar hela dagen, veckan eller så. Det blir lite dyrt dessutom. Jag vill liksom bara ha ett vanligt kontantkort med uppladdade slantar på. Jag har testat att sätta i ett telia kontantkort och plattan accepterar kortet. Det är oladdat så jag har inte testat att surfa.

Om jag laddar ett telia kontantkort med årssurf - kommer det att funka?

Vänligen / pjw

2. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Har jag på min, funkar jättebra!

Sent from my SK17i using Tapatalk

pjw gillar detta.
  3. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har också Telia kontant med årssurf på min. Ska jag ladda nåt stort eller kolla videos när jag inte har tillgång till wifi så kör jag surfpunkt i min desire och kopplar plattan mot den istället då jag har 10GB/mån i mobilen.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

4. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Halebop har samma, fast något billigare årssurf. 479:-

pjw gillar detta.
  5. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har nu skaffat Halebop med årssurf, men får det inte att funka. Taben accepterar sim-kortet utan problem, men då jag ska surfa så hävdar den att jag inte är ansluten till nätet. Jag trodde att det skulle funka out of the box, men måste man göra en massa inställningar? Vad är det för apn-inställningar som gäller här. Jag hade samma problem då jag testade med comviq kontantsurf (med laddade pengar...).

6. erroli

erroli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Name: Halebop Online APN: halebop.telia.se Port: 8080 Proxy: 10.254.254.254 MCC: 240 MNC: 01 APN type: default (galaxy: internet)

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Och du är säker på att den inte är operatörslåst?

För övrigt så är den här tråden antagligen inte specifik för Tab utan är en generell abonnemangsfråga.

8. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det är korrekt att detta kanske inte är en fråga som endast hanlar om Tab 10.1, men nu sitter jag med en sådan..

Jag kör nu med Halebop och är mer än nöjd. Comviq vägrade att funka och deras support var allt annat än kunnig. De ville att jag skulle ladda hem nån knepig exe-fil och hade ingen aning om att det var ett win-format. Jösses. Tack för alla svar!