Fråga: Bästa laddaren för Galaxy S3?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av pkz, 4 jan 2013.

1. pkz

pkz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Många klagar på att S3:ans medföljande laddare är långsam. Enligt uppgift laddar den med knappt 1A. Eftersom S3:ans batteri är större än t.ex. iPhone 4S så tar det lång tid att ladda den.

diverse andra ställen tipsas om att man kan använda Blackberrys Premium-laddare (1.8A). Den verkar dock svår att få tag på i Sverige.

Har någon hittat någon annan kompatibel laddare > 1.5A som funkar bra för att ladda en S3:a?

2. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Begränsningen ligger inte i laddaren utan i telefonen, även om du använder en laddare som kan ge 2 A så kommer fortfarade telefonen laddas med 1 A. Enda sättet att komma runt detta är att dra in en annan kernel där möjligheten att ställa in detta finns, men max brukar ändå bara vara 1.2 A och det rekommenderas egentligen inte.

Swiftly written with magic flow

Last edited: 4 jan 2013
  3. pkz

pkz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, googlar lite och ser det nu. Max verkar vara 0.9A i stock kernel. Oh well, de som kör Blackberry-laddaren kanske bara får en liten ökning då.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Kör man siyah kernel kan man i tweaks-appen ändra hur mycket Amperre man vill att telefonen skall motta.

5. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Tvivlar mycket starkt på det. Laddaren är "dum" och lämnar endast ifrån sig så mycket ström som telefonen tillåter.

Swiftly written with magic flow

6. Melicia

Melicia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är väl laddaren som man får till som jag redan efter 3 veckor slarvat bort. Iallafall sladden!

7. niiloa

niiloa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag lyckades lämna min originalladdare på Arlanda och någon bättre behövande tog nog hand om både den och min laddpack - suck - Tar väldigt gärna emot tips på en liten, smidig och billig ersättningsladdare! Gillade originalet mest just för att den var sä liten..

Sent from SGS3 using Tapatalk

8. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

NetOnNet har Samsungs originalladdare (kontaktdon plus micro-usb kabel) för 279:- men du kan lika gärna köpa HTC:s reseladdare på samma ställe, alternativt på Teknikmagasinet, för 199:-. Den har också lös micro-usb kabel och kontaktdon.

9. niiloa

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
  10. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har laddare av diverse olika fabrikat. Men den absolut snabbaste är den jag har i bilen. Köpt på Kjell och company. En vanlig 12V adapter till USB med urkopplingsbar kabel.
    Något noname skit, men helt vansinnigt snabb på att ladda.

11. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Den där laddaren ser ut att ha fast kabel, är det vad du behöver? I så fall måste du ha en lös datakabel hemma - micro-usb till usb - för att kunna koppla ihop dator och telefon. Teknikproffset har såna laddare för 99:-. I annat fall är det nog bara att slå till på 49-kronorsalternativet, den gör säkert sitt jobb.

12. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Vill man inte lägga för mycket pengar kan jag rekommendera den här.

Och innan ni andra börjar igen så är jag fullt medveten om att det snackas både vitt och brett om hur dåligt DX's laddare funkar, hur skärmen blir oanvändbar under laddning etc. etc...

Ovanstående länkade laddare är i mina ögon både snabb och pålitlig och har av mig och andra i min omgivning använts till bla S3'an, HTC Desire, HTC Wildfire S, ZTE Light och säkert en del andra telefoner också (har hört skvallras om att folk på jobbet springer och lånar min laddare när jag vänder ryggen till, bla min chef). Kör till och med ett ex av denna för att driva min Raspberry Pi utan problem.

Har ett antal ex av dem utspridda över släktingar, kollegor och i det egna hemmet.

- Rekommenderas starkt med andra ord.

Last edited: 2 feb 2013
  13. niiloa

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jepp, en del DX prylar är skräp men mycket funkar också hur bra som helst. Tror jag testar! USB-sladden kommer inte med, förstås? Well, den har jag ändå.